דף הבית / כללי / אבות להשכרה

אבות להשכרה

הערה: ילדה שגדלה במשפחה חד-הורית ביפן סבלה מאוד מהצקות והקנטות מבני כיתתה על כך שאין לה אבא. המורים לא סייעו למצב והאמא שהיתה נסערת מאוד פנתה לסוכנות שמציעה שירותים של "גיבורים" להשכרה.

היא בחרה במועמד שחקן, אדם טוב לב, חיובי, דואג שישחק תפקיד של אב לילדה במשך עשר שנים. הם הלכו בימי חופש לקולנוע, לפארק, טיילו, שוחחו, הלכו יחד לאסיפת הורים בבית הספר. מילדה מסתגרת וחסרת ביטחון עצמי, הילדה החלה בהדרגה לפרוח ולהיות בטוחה בעצמה. כך התפתחה מגמה חדשה של "אבות להשכרה", אבות מזויפים המשחקים תפקיד אב ומספקים גם למבוגרים וגם לילדים ביטחון, סביבה תואמת.

התייחסותי: מהמקרה אנחנו מבינים עד כמה דמות האב חשובה עבור הילד וכמו כן עשויה להיות חשובה מאוד גם עבור האישה, עבור האימא. יחסים מסוג זה יכולים להיות עמוקים וקרובים הרבה יותר מאשר יחסים טבעיים במשפחה, מפני שכאשר האדם מרגיש שבני המשפחה "כבר שלו", הוא מאבד בהם עניין, היחס מצטנן, ומי שם לב זה לזה? ואילו במקרה הזה דווקא המצב של ריחוק פנימי מכוון לקרבה מיוחדת, לא סתם מבוקרת, אלא כזו שמתפתחת, שעליך לטפח ולחזק אותה כל הזמן. זה יחס ערכי הרבה יותר מאשר יחסים בנישואין רגילים.

לכן יכולים להתפתח ביניהם יחסים מעניינים מאוד. אפילו לא יחסים אינטימיים, אלא של תמיכה פנימית נטו. דווקא הודות לכך שהם אינם בעל ואישה, אלא פשוט "משתפי פעולה" ליצירת יחסים משפחתיים מיוחדים.

הערה: אבא מזויף היה אומר לילדה שהוא אוהב אותה, למרות שבתוכו הוא יודע שלמעשה זה לא כך. אבל הודות לכך שהוא פועל כך הוא נכלל במצב הזה באופן רגשי, הוא עוזר להתפתחות לא רק של היחסים, אלא גם לעיצוב שלה כאדם.

התייחסותי: האם יש לנו את הזכות להתייחס כך לילד, לשקר לו?

הערה: כן, מפני שהתוצאות יכולות להיות שונות. הוא מספר שחלפו עשר שנים והוא מבין מה עלול לקרות אם האמת תתגלה, 80% בתוכו סבורים שהילדה תהיה אסירת תודה על כל הדאגה ותשומת הלב שהעניק לה ,ו 20% סבורים שייתכן שהיא תהיה מרוקנת, הרוסה ואבודה מאוד.

התייחסותי: עליו לחכות עד שהיא תתחתן והבעל יחליף אותו. עליו ללוות אותה עד שהיא תהיה בקשר עם גבר אחר. מפני שכעת הוא מחליף עבורה גם את דמות הגבר, גם את דמות האב, גם את הבעל, כל מה שאפשר. לכן הוא לא יכול לנטוש אותה במצב כזה.

הערה: ישנה מגמה אחרת של שירות פופולרי מאוד, גברים מבוגרים שהם מדריכים להשכרה. מזמינים אותם ללוות אנשים צעירים, נערות, מפני שהם יכולים להעביר ידע שצברו מניסיונם.

התייחסותי: אני תומך בכך. זה הכרחי לחברה שלנו, מפני שאף אחד לא קיבל בילדותו מההורים הכוונות נכונות לחיים. זוהי שיטה שלמה, פילוסופיה של קבלת החיים, הסתגלות נכונה אליהם וכולי. זה לא קיים בקרב הילדים של היום, ואין להם מאיפה לקבל את הידע הזה: לא מהטלוויזיה, לא מהמחשב, ועל אחת כמה וכמה לא מבית הספר, אין מאיפה.

שאלה: אלו מוסדות צריכים להקיף את האדם, כדי שהוא יגדל להיות אישיות הרמונית?

תשובתי: לשם כך דרושה תוכנית חינוכית מדויקת, שכל הזמן תפעל בתוכו ועליו, על ידי מורים נכונים, מדריכים, מחנכים. צריך שגם משפחתו, גם החברה גם קבוצת הצעירים שביניהם הוא נמצא, וגם כלי התקשורת כולם יעבדו בכיוון אחיד, במצב כזה אפשר לגדל את האדם כמו שצריך.

שאלה: לְמה הם יחנכו אותו?

תשובתי: להתנהגות נכונה "בלהקה האנושית". ורצוי לעשות זאת ברמה של אינסטינקט.

שאלה: אלו חוקים צריכים לפעול ב"להקה אנושית"?

תשובתי: "אדם לאדם זאב", רק במשמעות הפוכה. כלומר להרגיל את האדם לכך שעליו לחיות ב"להקה", ובלהקה כולם תומכים בכולם, מבינים את החשיבות של כל אחד, עד כמה כל אחד מהם נושא חלק במעמסה חברתית, משפחתית מסוימת ולכן כולם חשובים. זאבים חיים טוב מאוד ביניהם.

שאלה: האם אפשר לומר לסיום שטוב לאדם לנהוג כזאב בלהקה על מנת להיות אדם?

תשובתי: זאב זה מודל טוב מאוד, האדם יידע כיצד להתנהג בלהקה. אלה נסיבות ומצבים טובים מאוד, שבהם לכולם קיים סולם סמכויות מלמעלה למטה: הורים למעלה, ילדים למטה, נכדים עוד יותר למטה וכן הלאה, אבל כולם דואגים זה לזה מלמעלה למטה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 25.11.2018

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/NClVt

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest