דף הבית / כלכלה / כסף / מדינות ה-BRIC קורסות?

מדינות ה-BRIC קורסות?

ידיעה, הודו: יותר ויותר עובדות מראות על החמרת המצב. למשל, האיום של חברת הדירוג S&P להוריד את דירוג האשראי של הודו – במקרה כזה אגרות החוב שלה ייחשבו ל"זבל". לאחר הודעת S&P, שער הרופיות החל לרדת, ואילו בורסת המניות בבומביי קרסה. שער הרופיה הגיע לשפל חדש ביחס לדולר, ואילו הצמיחה הכלכלית בשנה הנוכחית עלולה להגיע לתוצאות הנמוכות ביותר בתשע השנים האחרונות.

סין: הייצוא גדל, אולם היקף הייצור התעשייתי והמסחר הקמעונאי ירדו מתחת לתחזיות, דבר שפוגע בתכנית הממשלה לעורר צמיחה כלכלית על חשבון צריכה פנים-מדינית, ולא על חשבון הייצוא וההשקעות בתשתית.

רוסיה: עדיין מתחזקת התלות בחומרי הגלם המפוקחים על ידי המדינה, על אף שהוצבה מטרה הפוכה.

ברזיל: במקום פיתרון בעיות של תשתית, הממשלה מחלקת אשראי מועדף במטרה לעורר את פעילות ההשקעות. בו בזמן, בנק ההנפקות מוריד את מחירי המימון החוזר, אף על פי שברמת האינפלציה הנוכחית – זהו רעל. כך ניתן ליצור בועת אשראי, אך לא צמיחה יציבה וארוכת טווח.

סיפור ההצלחה של מדינות ה-BRIC, המבוסס על הדינמיקה של המדינות הללו והשאיפה שלהן לשינויים, יכול להיגמר באופן פתאומי. משקיעים רבים בורחים.

התייחסותי: פעם, מדינות ה-BRIC שמחו לאיד שמשברי הקפיטליזם לא יגעו בהן. המשבר הגלובלי לא ירחם על אף אחד, כיוון שהסיבה שלו נעוצה במלחמה האגואיסטית שלנו נגד העולם האינטגרלי, שבא לידי ביטוי יותר ויותר לנגד עינינו. אנחנו התפתחנו באופן אגואיסטי כמו גידול סרטני, שלא נתן שום אותות על קיומו.

ידיעות קודמות בנושא:
הבנק העולמי, ארגון הסחר העולמי וקרן המטבע הבינלאומית התיישנו
במדינות ה-BRICS הצמיחה הואטה
מדינות ה-BRICS נמצאות בסיכון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest