דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / מקובלים על למי מתאים לימוד הקבלה – חלק ח'

מקובלים על למי מתאים לימוד הקבלה – חלק ח'

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

על החיוב בלימוד חכמת הקבלה לכל איש

"ותדמו לעצמכם למשל, אם היום תמצאו איזה ספר היסטורי, שהיה מצייר לכם את הדורות האחרונים שיהיה אחר עשרת אלפים שנה, כי כמו שאנו ואתם מרגישים, בטח יספיק הלקח של הייסורים והשחיטות שיחזיר אותם למוטב בסדרים טובים (מהאגואיזם לאלטרואיזם אמיתי).

ואנשים אלו, הרי לפניהם סדרים טובים המשמשים להם להספיק הבטחה והשאננות לכל הפחות להבטיח את חייהם היומיומית בהשקט ושלוה (שלא לדבר על השגה מעבר לכך – נצח ושלמות).

ובלי ספק, אם היה איזה חכם שהמציא לנו את הספר הזה (על שינוי האופי האגואיסטי שלנו) מחכמת המדינות ומדרכי היחיד, אז היו המנהיגים שלנו ימצאו כל התרופה איך לסדר את החיים כמותם ואין יוצאת ואין צווחה ברחובותינו, ומתבטלים היו השחיטות והייסורין הנוראים והכול על מקומו יבוא בשלום.

עתה רבותי, הרי לפניכם ערוך ומוטל בארון זה הספר, שבו כתוב ומפורש כל חכמת המדינות (והציבורים) וכל סדרי היחיד והציבור אשר יהיו בסוף הימים… פתחו הספרים (ספרי המקובלים)הללו ותמצאו כל סדרים הטובים שיתגלו באחרית הימים, ומתוכם תקבלו הלקח הטוב איך לסדר הדברים גם היום כדרכיכם בענייני העולם הזה, שאפשר (הודות לספרים אלו – מ.ל.) ללמוד את היסטוריה העוברת וממנה אנו מתקנים את היסטוריה הבאה".

בעל הסולם, כתבי הדור האחרון

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על למי מתאים לימוד הקבלה – חלק ז'
מקובלים על למי מתאים לימוד הקבלה – חלק ו'
מקובלים על למי מתאים לימוד הקבלה – חלק ה'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest