דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות את העולם הזה כמושלם

לגלות את העולם הזה כמושלם

שאלה: בספר הזוהר כתוב, ש"כל הענייני ההנהגה מהשגחתו בעולם הזה, בסתירה גמורה לקוטב מחשבת הבריאה שהיא רק להנות לנבראיו". למה זה קורה כך?

תשובתי: בטח! כי אנחנו נמצאים בדרגה שנקראת "העולם הזה", ובעולם הזה אין אף אחד שנמצא בדרגת העולם הזה ויכול להצדיק את הבורא. המדרגה מחייבת שיהיה כך. אם אתה נמצא בכאלה תכונות שנקראות "העולם הזה", אז אתה נמצא בהיפך הגמור מהבורא ולא יכול להסכים עימו בשום דבר.

ואם מישהו פתאום יאמר שהוא מסכים, אז בעצם, הוא פשוט לא מבין ולא יודע מה שקורה. כי אם במקצת יפתח את הרגש והשׂכל שלו, אז הוא לא יסכים עם שום דבר.

האם אנחנו יכולים להסכים עם מה שקורה בעולם, עם המשבר, עם הבעיות האישיות שיש לכל אחד ואחד? אם היית במקום הכוח העליון, אז היית עושה ומסדר הכול יותר טוב. בכל רגע ורגע יש לך טענות לבורא. זה סימן שאתה לא מסכים עם ההשגחה העליונה.

העולם הזה, זו כבר מדרגה של אדם שכבר מתחיל את העבודה הפנימית שלו כדי לגלות את הבורא, ובינתיים הוא מגלה שנמצא בהופכיות גמורה לבורא. והוא לא יכול להצדיק את הבורא, על סמך העובדות. זה נקרא "העולם הזה", זה המצב הפנימי של האדם, ולא המציאות הגשמית של העולם שלנו, שבחכמת הקבלה אף פעם לא מדברים עליה בשום צורה. לכן אנחנו עוד צריכים להגיע לדרגת העולם הזה, לפחות כדי לקבוע שאנחנו הפוכים מהבורא, לא יכולים להצדיק אותו, וכולנו לא מסכימים עימו, וכולנו יותר חכמים ממנו.

האם הוא צודק? אני הייתי עושה צדק אחר. כלומר, אני יותר צדיק ממנו. מצב כזה נקרא "העולם הזה". זאת עובדה, כך אני חושב, כך אני מרגיש בכל רגע ורגע. כאשר אתה הלכה למעשה כך אומר וכך מרגיש, אז זה לא תלוי בך. כזה הוא המצב הנוכחי שלך ואתה נמצא בתוכו. אתה רק הגעת למדידה אמיתית.

עכשיו נשאלת השאלה: האם אתה מסכים עם זה או לא? לא. למה לא? העולם הוא כזה, וההתנהגות היא כזאת, וכך אתה מרגיש את זה. אז מה הבעיה? הבעיה היא, שאני הולך "למעלה מהדעת" ורוצה לגלות את העולם הזה, שהוא מצוין, שהוא הטוב ביותר, הנצחי השלם, האין סופי. ואתה צריך לשנות רק את התפיסה שלך. בשביל מה? מפני שאתה לא מסכים עם זה שאתה מדבר רע על הבורא. כואב לך, שכך אתה חושב עליו. אתה לא רוצה להאשים את הבורא, אלא אתה רוצה לעשות לו בזה נחת רוח.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
משלמות לשלמות
רק בהתחשב במטרה
להיענות להזמנתו של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest