דף הבית / חינוך, ילדים / שאלות בנושא כוח אדם של המפעל האינטגרלי

שאלות בנושא כוח אדם של המפעל האינטגרלי

שאלה: למה אדם שעובד במפעל להפצה של השיטה האינטגרלית, לא יכול בנוסף לזה לארגן עסק משלו, נניח, בית חרושת לייצור יין, ולעבוד בו זמנית שם?

תשובתי: מפני שהבעיה העיקרית שלו תהיה איך להרוויח במפעל היין.

כאשר אני עובד עבור איזה בעל בית ומגיע לכאן, אז הראש שלי רגוע יחסית, אני חי בזה כמתנדב ומקווה בהזדמנות לעבור לעבוד כאן. אבל כאשר יש לי עסק משלי, זה כבר עניין אחר. אנחנו מתקדמים לקראת זה, שלא יהיו לנו עסקים פרטיים, אלא יהיו מפעלים משותפים.

שאלה: נניח, שאדם עובד פרק זמן מסוים בתור מתנדב, אנחנו מלמדים אותו, הוא עובר אצלנו תקופת הכשרה והתמחות ואנחנו רוצים להעסיק אותו. מה הם תנאי הקבלה?

תשובתי: לפני כן הוא לומד אצלנו כמה שנים. הוא חבר שלנו, משתתף יחד איתנו בכל העניינים הארגוניים, כנסים, עוסק בצורה כלשהי בתוכן, מתנדב בהפצה של החינוך האינטגרלי, וכולי.

אנחנו מתחילים להזדקק לו ועורכים משא ומתן, כדי שהוא יפסיק לעבוד בעבודתו הקודמת ויעבור לעבוד במפעל שלנו. ללא קשר לזה, האם הוא מסכים או שהוא נשאר מתנדב, אנחנו צריכים לחתום עימו על הסכם לכך, שהוא עובד אצלנו, כי מבחינה אידיאולוגית הוא לגמרי קשור אלינו.

שאלה: ואם אנחנו מסיבה כלשהי לא מתאימים זה לזה, אנחנו יכולים לפטר אדם?

תשובתי: אם נעלם אצלנו הצורך במומחיותו של האדם, אנחנו ככלל מפטרים אותו. הסיבה לפיטורין יכולה להיות חוסר מקצועיות, כאשר האדם עד כדי כך נשחק, שהוא פשוט מפסיק לעבוד, ואנחנו לא יכולים לעשות כלום. במשך חודשים רבים אנחנו מחכים, מעודדים אותו, נאבקים עליו, אבל רואים שהוא איבד עניין, התחיל לעבוד בצורה רעה. אז אנחנו נפרדים ממנו.

גם הוא בעצמו מבין שהוא לא יכול לנצל כספים משותפים. כי אותן התרומות שאנחנו מקבלים מאנשים, מכוונות לחינוך אינטגרלי. אנחנו לא יכולים להשתמש בהם ללא מחשבה, מפני שהם לא באים מהכיס שלנו, אלא מהכיס הכללי המשותף ולכן אנחנו לא אחראים עליהם.

אני לא יכול סתם כך לקחת ולתת למישהו משכורת כפולה. לא מפני שאין כסף, אלא מפני שאני צריך לבחון מבחינת נקודת מבט רוחנית, מה אני עושה בזה כלפי אותם אנשים שהרוויחו את הכסף הזה והשקיעו לכאן. האם אני פועל בצורה נכונה? האם אני עונה על הציפיות שלהם, בזה שהכסף יושקע לפי ייעודם המטרתי?

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 17.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התוצרת של מפעל אינטגרלי היא אדם נבון
איחוד, הוא המוצר העיקרי של המפעל האינטגרלי
לקראת חשיבה אינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest