דף הבית / אהבה / עבודה מעשית מפנה מקום לגילוי

עבודה מעשית מפנה מקום לגילוי

שאלה: כאשר אנחנו מפיצים את החינוך האינטגרלי ופונים לקהל הרחב, אנו מרגישים שאנחנו בשליחות של הכוח העליון שמנהל אותנו בהסתרה. כיצד להעביר לקבוצה את ההתרשמויות, המחשבות, הרגשות שמתעוררים בזמן ההפצה, כדי להפוך אותם לנחלת הכלל ולחזק את הקבוצה?

תשובה: ההפצה של החינוך האינטגרלי זו עבודה מאוד חשובה שאנחנו מבצעים עכשיו במפעלים, משרדים, בתי ספר, בתי כלא, מארגנים כל מיני חוגים. קודם כל, העבודה הזאת מקרבת אותנו לבורא, הרי, דרכה אנחנו יכולים להרגיש עד כמה אנחנו זקוקים לעזרתו. זה קורה כתוצאה מעבודה מעשית.

אדם שרק יושב ולומד, לא מתקדם. התורה לא יכולה להתקיים ללא פעולות מעשיות. אם סתם יושבים ולא עושים שום דבר מעשי, לא יהיה מקום לגילוי.

צריך להבין, שבדורות הקודמים הכול היה אחרת, ואפילו אדם שהיה לו חבר אחד או שניים שהוא למד איתם, היה יכול להגיע להשגה. אבל אז הזמן היה אחר – התגלו רצונות אחרים, יותר זכים, ולכן בדרך כזאת היה אפשר לגלות את הכוח העליון.

אבל היום, כאשר הבורא נותן לנו כאלה אפשרויות – אם אנחנו לא ננצל אותן, לא נוכל לגלות שום דבר. לכן העבודה בהפצת החינוך האינטגרלי נהיית חשובה ביותר, ובהתאם לזה כל המפעל שלנו משתנה. אנחנו אפילו לא צריכים לחשוב במיוחד כיצד לשנות אותו – העבודה עצמה משנה את האנשים שמרגישים את עצמם יותר ויותר שייכים לעיסוקים היומיומיים הללו.

זאת מתנה גדולה מלמעלה, הרי חכמת הקבלה היא השיטה של גילוי הבורא דווקא בעולם הזה. כלומר, הבורא מתגלה בתוך היחסים בין בני אדם: אנחנו חייבים במישור של העולם הזה לגלות את האהבה החלוטה מצד הבורא והיחס הטוב שלו לכולם. וכאשר אנחנו נגלה את היחס הזה, זה אומר, שאנחנו מוסיפים לתמונה של העולם הזה את העולם העליון. זאת עלייה במדרגות של העולמות העליונים – גילוי של רשת הקשר בין כולם.

הבורא נמצא שם בתוך הרשת ומנהל את כולם, את כל חומר הרצון על ידי הכוח הטוב ומטיב, שאין שום דבר חוץ ממנה. זה נקרא, המציאות האמיתית שאליה אנחנו מגיעים ושם מקבלים תשובות לכל השאלות שלנו. העולם מתהפך: אנחנו מבינים מדוע אנחנו מרגישים גופים שנולדים, חיים ומתים.

אין שום מציאות אחרת, אין שום מקום אחר שאליו האדם עובר אחרי מותו. כאשר אנחנו מקרבים אלינו את ההשגחה העליונה ומכניסים את הבורא ואת הקשר בינינו לעולם הזה, כאשר הכוח העליון נהיה מובן לנו ונמצא בינינו, מתגלים לנו כל העולמות, כל הבריאה, החיים והמוות, כל הצורות הישרות וההפוכות שאנחנו עכשיו רואים לפנינו. כל זה מתגלה במקום – משתנה רק התפיסה שלנו, אנחנו משתנים, ולא העולם סביבנו.

לכן העבודה המעשית שאנו עושים היום היא האמצעי היעיל ביותר לבניית היחס הנכון למציאות. אנחנו רוצים למצוא הצלה כאן, בין כל האנשים, כלומר, לגלות את הבורא לנבראים בעולם הזה. לשם כך אנחנו פועלים. זאת חכמת הקבלה המעשית, ואין עבודה חשובה יותר מזאת.

אנחנו נשתנה בהתאם לדרישות הללו, והעולם ייראה אחרת. אני רואה זאת, כי אני מרגיש את האפשרויות הגדולות לגילוי וההסבר שנפתחו היום, ולאחרונה אני מסוגל להגיד הרבה יותר. במידה שאנחנו נשתנה, ישתנה גם המפעל שלנו וכל הגישה שלנו לחכמת הקבלה, שתהיה יותר קונקרטית. זאת אומרת, אנחנו חייבים לברר איפה אנחנו מגלים את הבורא הלכה למעשה, באילו קשרים בינינו ובאילו קשרים שלנו עם העולם?

כיצד למשוך את ההשגחה העליונה לעולם הזה, כיצד לתקן את האדם, כיצד להתגבר על המשבר שחבק אותנו? אז אנחנו נגלה את העולם אין סוף, נגלה שכולנו נמצאים תחת שליטתו של הטוב והמטיב שהתגלה, נמצאים תחת שליטתה של האהבה. בצורה כזאת אנחנו מיישמים את כל מה שכתוב בספרי המקובלים.

אם אנחנו נמשיך כך, אתם תראו שדווקא העבודה הזאת תעזור לנו לגלות את הכוח העליון.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 07.08.2013

דיעות קודמות בנושא:
הקבלה המעשית מתממשת בימינו
יצירתיות בלתי מוגבלת
מילים חדשות על העיקר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest