נאיביות זה לא פגע

שאלה: כאשר אברהם הפיץ בבבל את המסר שלו על אחדות, רבים חשבו שהוא נאיבי, מנותק מהמציאות, ורק חלק קטן של הבבלים הלכו אחריו. מה עלינו לעשות היום כאשר אנחנו שומעים טענות שאנחנו נאיביים ולא מחוברים למציאות?

תשובה: אני מסכים עם האנשים האלה. באמת, הקריאה לאחדות ואהבה נראית נאיבית, במיוחד אם מסתכלים על ההיסטוריה של האנושות. אהבת האם לילד – זה לפחות ברור במידה כלשהי, אבל בכל השאר אנחנו מנוהלים על ידי הגשמיות והורמונים שאת הפעילות שלהם אנחנו מחשיבים כאהבה.

למעשה, אהבה בעולם שלנו זה קבלת התענוג. נניח, שאחד אוהב בשר, השני אוהב דגים, השלישי – את בן או בת הזוג. כל זה תענוגים.

ולכן, אלה שלא מאמינים באהבה צודקים במידה מסוימת. מנקודת המבט שלהם אנחנו מדברים על משהו מופשט, על צורת אהבה שפשוט אינה קיימת בעולם שלנו.

הרי אהבה, זה כאשר אני מבטל את הרצון שלי, לוקח את הרצון של האחר, עושה מה שטוב לו ונהנה מזה. וזה כאשר אין לי שום קשר איתו – זה לא אדם קרוב לי, אלא מישהו זר לי לחלוטין.

איפה יש דבר כזה? הרי זה נגד הטבע. וזה אומר, שהמסר שלי הוא נאיבי ומנותק מהחיים.

שאלה: אז מה עליי לעשות? אברהם לא "הרים ידיים", הוא "חרש את השטח" עד שאסף סביבו את האנשים שחשבו כמוהו. כיצד הוא התייחס לאלה שטענו שהוא נאיבי?

תשובה: אנחנו מדברים על מערכת אחידה. לכן, עם אלה שחושבים שאתה נאיבי אתה יכול לעבוד בסיבוב שני. ובינתיים אתה אוסף את אלה שקרובים אליך, שרוצים להיות איתך.

בנוסף, יש לך קבוצה, ואתה עובד על החיבור שלה כדי שהיא תהיה כמה שיותר קרובה לבורא לפי התכונות, כדי שיתגלה בתוך החברים האור המחזיר למוטב, כדי שבזכותו הם יקבלו את צורת הבורא – במילים אחרות, כדי שהרצונות-הכלים שלהם יתחברו ביניהם בהשפעה הדדית.

כאשר האור יאיר בתוך החברים, הוא יישפך גם על האחרים. הרי, כולנו קשורים, ואפילו מי שמזלזל בך בגלל הנאיביות שלך, הוא עדיין קשור אליך. ואפילו אם ערוצי הקשר ביניכם בינתיים לא פועלים, האור העליון יזרום בהם, ואפילו קשר שלילי שיתגלה בהתחלה יהיה בסיס להמשך. ואחר כך אתה פתאום תגלה שהמתנגדים כבר מוכנים לשיחה.

שאלה: אבל מאיפה אני אקח כוחות כדי לא לוותר ולהמשיך להפיץ?

תשובה: מהקבוצה. והקבוצה, שבה כל אחד שומע טענות על הנאיביות שלו, מקבלת כוחות ממני. כך זה מסודר בעולם, ואין מה לעשות עם זה. זאת העבודה שלנו, הייעוד שלנו, ועלינו להבין: כל פרוטה מצטברת לחשבון גדול.

האור כאן, והוא לוחץ. ואנחנו צריכים להשתדל למשוך אותו.

מתוך השיעור על הנושא "תפקיד עם ישראל", 02.05.2014

ידיעות קודמות
בנושא:
רומנטיקנים חסרי תקנה או ריאליסטים
כוח האור הוא נשק על
כשלא רוצים לשמוע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest