דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מהניצוץ אל האור!

מהניצוץ אל האור!

photo_rav_gh70_273.jpg

שאלה: בעל הסולם כותב שאומות העולם "גנבו" מהמקובלים את החוכמה. מה הכוונה ב"לגנוב"?

תשובה: לגנוב- הכוונה להשתמש ברצון האגואיסטי שלך. כתוב שאדם הראשון גנב מהבורא, כלומר רצה לקבל אור חוכמה ללא הלבוש של אור החסדים, לקבל לתועלת עצמו ללא כוונה להשפיע.

בעבר, לפני חורבן בית שני, היהודים לא הסתירו את חוכמת הקבלה, אלא ברצון חלקו אותה עם אומות העולם. מתוך שיתוף פעולה זה התרחב הידע על הטבע הארצי (הצורה הנסתרת של הבורא) והפילוסופיה (מחשבות של השכל האגואיסטי על הבורא הנסתר ממנו). הפילוסופיה לקחה את רעיונותיה מהקבלה, כך כותבים הרב קוק, יוהאן רויכלין, פילוסוף גרמני גדול מהמאה ה-16 ואחרים.

הקבלה הוסתרה רק לאחר הנפילה מאהבת הזולת לשנאה, שהובילה לחורבן בית שני. על הרשב"י, מחבר ספר הזהר, כתוב שבכה, "איך עלי לתאר את הקבלה, שתהיה מוסתרת עד הזמן המתאים, עד המאה ה-20 ולאחר מכן תתגלה לתועלת כל העולם". עד חורבן בית שני לא הייתה נחיצות לתאר את הקבלה, כיוון שבני אדם הרגישו את הבורא, וחוכמת הקבלה היתה תרבות התקשורת ביניהם.

יחד עם זאת, ללא "גניבת" הקבלה לא הייתה אפשרית התפתחות האנושות: הרי עבור ההתפתחות יש נחיצות, שבתוך הרצון האגואיסטי יהיה לפחות ניצוץ אור שיזין אותו, יחיה אותו. דווקא תודות לניצוץ האור מתרחשת התפתחות הרצונות האגואיסטיים באנושות, מדור לדור מתפתחות טכנולוגיות, תרבות, חינוך ויחסים חברתיים.

כיום כל מה שהתקבל מניצוץ זה בא לידי מימוש. האגו גדל והתחבר לידי מבנה אחיד, למערכת. התגלה כי האלמנטים האגואיסטיים (בני אדם) בחיבור ביניהם לא מתפתחים אלא מדרדרים ומתוך זה מתגלה משבר כללי בכל מעשי האדם- בחינוך, תרבות, מדע, מסחר, כלכלה.

החל מהרגע הנוכחי והלאה בעזרת השימוש בחוכמת הקבלה אנו יכולים לתקן את השתתפותנו במערכת הגלובאלית עד להשגת ההרמוניה המלאה שלה.

פוסטים קודמים בנושא:
ממשבר לשגשוג
השיטה ליציאה מהמשבר
אין איסור על תיקון האגואיזם
פוסטים נוספים בקטגוריה: משבר עולמי, חושבים מדע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest