דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדָרגת "בהמה" לדרגת "אדם"

מדָרגת "בהמה" לדרגת "אדם"

שאלה: במה נבדל בן אדם בדרגת "בהמה" מבן אדם בדרגת "אדם"?

תשובתי: בן אדם בדרגת "אדם" נמצא בדרגה אחרת מזו של אדם בדרגת "בהמה". הטבע ברא אותנו כך, שבדרגה הבהמית אנחנו מתנהגים כמו בהמות: חושבים רק על איך להשביע את עצמנו, לבלות ולהתרבות. בדרגה הזו בן אדם עדיין אינו מרגיש שכל העולם כלול בתוכו. ואילו בדרגת "אדם", הוא מרגיש מחובר עם כל האנושות.

העניין הוא שכולנו אגואיסטים. בכך שאנו מתקשרים בינינו, אנחנו מרגישים במקום חיבור את ההתנגדות הכוללת שלנו לקשר, אבל כאשר אנחנו מתגברים על ההתנגדות ומתאחדים, אז עובר דרכנו, כמו זרם חשמלי, כוח מיוחד של הבריאה. בהתאם לכך, עד כמה שכל אחד התגבר על האגו ההדדי בחיבור בינינו, אנחנו מתחילים להרגיש מעל ההתנגדות את הדרגה הבאה, גילוי של העולם העליון.

אם אנחנו רבים, 7-8 מיליארד, אז נוצרת מערכת שנקראת "העולם העליון". לכן צריך ללמד את בני האדם להתאחד על פני הדחייה האגואיסטית שלהם זה מזה ואז לא יהיו בעולם בעיות. כולם יבינו זה את זה, יוכלו להגיע להסכמה ביניהם ויתחילו לרצות בהתקרבות מתמדת.

שאלה: אנחנו כל הזמן מדברים על חינוך של אדם אינדיבידואלי אבל האם קיים מושג של "חינוך החברה"?

תשובתי: בוודאי, בכל מקרה הוא נובע מאינדיבידואליות של כל אחד. עלינו לחנך כל אדם, להביא אותו לחברה, להראות לו כיצד לבוא במגע עם אנשים, מה הוא מקבל מזה ואלו מבנים פנימיים מתפתחים בתוכו. כלומר, לתת לכל אחד הבנה של כל המערכת. כשהאדם מתחיל להרגיש את המתרחש סביבו בתוך שמונה מיליארד או אפילו בתוך עשרה בני אדם, אז הוא מרגיש את מה שמתרחש בטבע כולו, מפני שבחיבור עם אחרים הוא הופך להיות חיישן שמבין כיצד מסודר הטבע. הוא מרגיש את כללות הטבע, את האינטגרליות שלו, את אותם חוקים שפועלים סביבו. הוא מגלה לעצמו את מה שנקרא העולם הנסתר.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.1.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest