דף הבית / אקטואליה / לפזר את כולם! למחוק את החובות!

לפזר את כולם! למחוק את החובות!

הערה: חבר הפרלמנט האירופי מטעם גרמניה הציע דרך לממש את יציאתה של יוון מגוש האירו ומחיקת החוב החיצוני שלה. הוא אמר: "בכל מקרה לא ניקח מהם שום דבר. זה יהיה טוב יותר גם עבורנו וגם עבורם".

תשובתי: נכון לחלוטין. באופן כזה מתחילה המגמה הנכונה: לפזר את כולם ולמחוק את כל החובות. הבעיה היא שמדינות רבות מאוד של גוש האירו ניזוקו מאוד. בלטביה הרסו את כל תעשיית הבשר והחלב, בכך שאסרו לייצר מוצרים אלה. בפורטוגל השמידו את תעשיית הדייג, על ידי איסור על דייג! וזה במדינה שכל חייה עסקה רק בזה. לכן המדינות האלה מתחילות להיקלע לחובות לקהילה האירופאית. כך שאם ינתקו אותן כעת מהשוק המשותף ויגידו: "זהו, אתן חופשיות! ממחר תחיו איך שאתם רוצים!", אז עם מה לחיות?

זה נוגע למדינות לא גדולות של גוש האירו ויתר המדינות, גם אם לא יסבלו מבחינה כלכלית, יינזקו חזק מאוד מבחינה מדינית, חברתית ופנימית. יפעל כאן חוק מהותי מאוד. עליהן להיפרד כדי להתחיל לעסוק בחינוך של האזרחים ורק אחר כך, להתחבר יחד, במידת חינוך שמקנה להם הבנה כיצד לעבוד ביניהם, באירופה משותפת, בבית משותף. זוהי מטרת החינוך.

שאלה: כלומר אתה משוכנע, שהם יתפזרו?

תשובתי: כן. רק שהייתי רוצה להיות בטוח שזה לא יביא למלחמה. כאן מופיעה בעיה, מפני שטראמפ לא רוצה להקצות כסף לחיזוק של נאט"ו, וכדי להחזיק את כל אירופה יחד, צריך ארגון צבאי משותף. אבל ארה"ב אינה רוצה להחזיק אותם. לכן, עליהם לחשוב טוב טוב, כיצד להיפרד. הייתי מכתיב אסטרטגיית היפרדות אחרת: להתחיל במקצת להתנתק זה מזה על ידי התחייבויות מסוימות, אבל עם זאת, לגשת יחד ליצירת מערכת החינוך. צריך לחנך את האירופאים ברוח אחת, בהבנה אחת, מה לעשות. ואחר כך להגיע לאיחוד.

אירופה צריכה להתחיל לעסוק בדבר פשוט מאוד. היא צריכה להוציא מתוכה את כל המהגרים, ליצור עבורם תנאים נכונים במדינות שלהם. לאחר "האביב האמריקאי" שנוצר על ידי אובמה, הם נקלעו לחיים קשים במדינות שלהם. צריך לסדר עבורם תנאים במדינות שלהם ולא להרוס אותם, הרי למשל, בסוריה עכשיו הכול הרוס.

צריך לגבש "תוכנית מארשל" עבור המדינות הללו. וגם ארה"ב ואירופה צריכות לעשות זאת. רק באופן כזה הם ימגרו את ההגירה וייצרו יחסים נכונים בין העמים. ולא בשום צורה אחרת. צריך לעשות אדם מבן אדם. אחרת, כמו שהוא נולד כחיה פראית, וכך הוא יישאר כל חייו.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.2.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest