דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / להשיג את הנוסחה של התפתחות האדם  

להשיג את הנוסחה של התפתחות האדם  

שאלה: לפי ההגדרה של המושג מדע המקובלת על כולם, חכמת הקבלה היא אחד האמצעים לתיאור והבנה של העולם הסובב. מה אתה רוצה להשיג בכך שאתה מפיץ ומסביר את אחת מנקודות המבט על מבנה העולם ולא את המדע?

תשובתי: כל מדע גשמי נובע מנקודת מבט אחת על מבנה העולם ואילו חכמת הקבלה טוענת שכל הטבע וכל מה שנברא מורכב מרצון לקבל תענוג. אין זה משנה אם נבטא זאת על ידי פרמטר פיזי או פסיכולוגי, יוצא, שקיומנו רק במסגרת המדעים שלנו, אנחנו מוגבלים מאוד. כיום איננו יודעים את חוקי העולם, איננו יודעים מאין באנו, איננו בטוחים שנוכל לחזות את המחר וגם לא מה יקרה בעוד דקה או בעוד כמה שנים. איזו תועלת יש במדע אם הוא אינו מאפשר לאדם להבין את העולם וכיצד לנהלו?

העיקר זה להבין את נוסחת התפתחותנו ומה מתרחש איתנו, איננו יודעים לפי אילו פרמטרים ותלותיות פועל ״המנוע״ שמסובב ומניע אותנו קדימה. כפי שאמר איינשטיין, אנחנו פשוט ילדים קטנים שמשחקים על שפת הים באבנים ואילו הים עצמו בלתי מושג, לכן הטענה שאנחנו כביכול קובעים מהו המדע, דומה למשחק ילדים. המדע בכללותו בנוי על תפיסה אנושית, מפני שמאחורי כל ״מכשיר״ עומד אדם שמרגיש ומבין הכול דרך הלב והמוח שלו. כאשר כוללים זאת במדידות שלנו כמידות מתחלפות, אז מתחילים להסתכל על העולם כעל מערכת שנמצאת בשינוי בלתי פוסק, והמערכת הזאת כפופה לנו! ניתן למדוד אותה, להרגיש, לעבוד עמה, להכניס לתוכה פרמטרים כלשהם ולראות מוצא. זו כבר גישה מערכתית, קיברנטית. ללא שינוי הפרמטרים של האדם, הוא איננו יכול להשפיע על הטבע, מפני שהוא אינו יודע כיצד להיות בהתאמה אליו ולראות את תוצאותיו.

 

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest