laitman_2009-07_0211_70.jpg

שאלה: מדוע רבי שמעון כתב את ספר הזוהר בשפה אלגורית ובכך הסתיר למעשה שמדובר רק על הקשר בין האור והרצון?

תשובתי: האם רבי שמעון באמת הסתיר משהו? בתחילת ספרו של האר"י הקדוש "עץ חיים" הוא אומר שטרם שנבראו כל העולמות והנבראים, היה קיים רק אור אין סוף פשוט. אחר כך הופיעה בו נקודת הרצון הראשונה וכאשר הרצון הזה התפתח, נתגלו בתוכו העולמות וכל אשר ממלא אותם. חוץ מהרצון לקבל אור אין שום דבר. ההתפתחות היא רק בקשר בין האור לרצון. האור נשאר ללא שינוי, רק הרצון משתנה בהידמותו לאור. את הקשר הזה מתארת חוכמת הקבלה וספר הזוהר בפרט.

כאשר האדם נמצא במדרגה רוחנית כלשהי, הוא מצליח לראות את הקשרים בתמונת העולם שלנו ודרכם רואה את מדרגתו הנוכחית. כאשר אני רוכש מסך ונכנס לעולם הרוחני, אני מסוגל פתאום לראות את תמונת העולם הזה, כפי שהיא מצטיירת לי ממדרגה יותר עליונה ובאיזה אופן היא נחלקת לדרגות השונות: דומם, צומח, חי ומדבר. ראייה זו מאפשרת לי לכנות בצורה אוטומטית את כל הכוחות והתכונות היורדים לעולם בשמות כפי שהם באים לידי ביטוי בעולם הזה שמותיהם של התכונות והכוחות בכל 125 המדרגות נשארים שמות של העולם שלנו, אך מאחורי כל שם קיים שורש רוחני.

heb_o_rav_rh-zohar_2010-01-13_lesson_bb_pic03.jpg

החיפוש מסתכם בתיקון התכונות שלי, גילוי כל הכוחות, התכונות והקשרים. בהתאם למידת התיקון מתבהרת לי התמונה של המדרגה העליונה ואני עולה למדרגה הבאה. במדרגה החדשה אני ממשיך לחפש את הקשר בין השורשים, התכונות של המדרגה הרוחנית, לבין הביטוי שלהם בעולם הזה. למרות שהתהליך נראה חד-גוני, הוא אוחז בי כגילוי בלתי אפשרי!

תמונת העולם שלנו נשארת ללא שינוי עד לגמר התיקון, עד העליה למצב בו הכל מתחבר לאחד: כל הכוחות, כל האורות, כל הרצונות מתחברים לאחד שלם ומבטאים את המיזוג השלם עם הבורא.

כאשר אני אגלה את הקשר בין תמונת העולם הזה למדרגה האחרונה ואצליח לחבר את שני הקטבים: למעלה - הבורא, למטה - אני, אוכל להגיע למצב של איחוד ומיזוג עם הבורא, אני אשיג השוואה מלאה איתו ובכך אשיג את עולם אין סוף. כל הרצונות, כל התמונות וכל הצורות כולם מתמזגים למציאות אחידה אשר נקראת "הוא ושמו אחד", רצון אחד ויחיד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.01.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
שפת הענפים
השפה המציאותית ביותר


שלח לחבר | הדפס הדפס שייך לקטגוריה: זוהר, כללי, שיעור הקבלה היומי
Bookmark     עדכוני rss

תגובות

להשאיר תגובה