דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הטוב, הרע והאדם (חיים חדשים – 635)

הטוב, הרע והאדם (חיים חדשים – 635)

למרות שמחקרים מראים שמעשים טובים גורמים הרגשה טובה, אנשים לא נמשכים לזה. ברחוב איננו נתקלים באנשים שבאים להיטיב לנו, להיפך, לכן אנחנו בהתגוננות מתמדת. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "אני והחברה: הטוב, הרע והאדם".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

למרות שמחקרים מראים שמעשים טובים גורמים הרגשה טובה, אנשים לא נמשכים לזה. ברחוב איננו נתקלים באנשים שבאים להיטיב לנו, להיפך, לכן אנחנו בהתגוננות מתמדת.

מעשים טובים לא מתפשטים ויראלית, לא מדביקים אנשים נוספים, יש בנו מעצור פנימי. יצר הרע הוא טבע האדם, וכדאי להכיר בו, זה הוא שלא נותן לנו להתייחס לאחרים בטוב.

אנחנו מתפתחים לכיוון גרוע יותר ויותר, היחסים מידרדרים, אפילו התא המשפחתי מתפרק. פעם אדם היה קשור לכפר, למולדת, לעם. היום מסתובבים בכל העולם, מאבדים קשר.

לעשות טוב לאחר דורש מהאדם כוחות רבים שאין לו, הוא תמיד חייב להרוויח משהו. ברוסיה ניסו לחייב אנשים להיות טובים בכוח, ראינו את התוצאות הקשות של זה. במדינות סקנדינביה יש ביטחון סוציאלי, אבל זה רק מפני שכולם יודעים שאיש לא ידאג להם.

עלינו להגיע בהכרה בכך, שמשנה לשנה אנחנו מתרחקים זה מזה, אדם מאבד קשר לקרוביו. בארגוני חסד פועלים אנשים שיש להם נטייה טבעית לכך, הם כ-10 אחוז מהאוכלוסייה.

טבע האדם לא מאפשר לו להיטיב לזולת, לכן אנחנו מידרדרים למצב שאנחנו אוכלים זה את זה. יש בטבע כוח שיכול לעצור את ההידרדרות, אם נאתר אותו, נוכל לאזן את הרע שבנו. אם לא נאתר את הכוח הטוב הזה, הרע שבנו יגבר וירחיק אותנו זה מזה לחלוטין. הכוח החיובי טמון בפנימיות הטבע, והוא שיאזן את הרע שבנו. צריך ללמוד לאתר אותו.

תוכניות קודמות:
ממשלת התאגידים הבינלאומיים (חיים חדשים – 633)
ישראל המדינה החזקה בעולם (חיים חדשים – 631)
התגברות הטרור בישראל (חיים חדשים – 630)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest