דף הבית / המשבר ופתרונו / בניגוד ליצר האגואיסטי

בניגוד ליצר האגואיסטי

שאלה: אתה אומר, שכל האנושות מהווה מערכת סגורה אחת, שלא ניתן לעורר אותה. בזמנו, איש האקדמיה ברנדסקי וממשיכי דרכו כתבו על זה. היום זה הופך להיות ברור לכל, אבל עדיין נוצרת התחושה שאפשר איך שהוא לנהל את המערכת הזאת, איך שהוא לתקן את הכיוון שלה.

תשובתי: מנסים לעשות את זה באיחוד האירופי, אבל האם הם מצליחים? וגם האמריקאים מנסים לפעול, מתוך הנחה שהעולם מקושר הדדית. אבל גם באמריקה וגם באירופה הם לא מבינים את מערכת הקשר ההדדית הזאת. האמריקאים בזבזו על עיראק מיליארדי דולרים, ולמה זה הביא? לשום דבר, רק הרסו את המדינה, הרסו את הקשרים ולא יותר מזה. ועכשיו אמריקה צריכה לצאת משם בשקט.

מה קרה באירופה? האם הם לא הפכו את השוק המשותף ל"שוק כולל". הם החליטו בסדר חד- צדדי "לקשור" את כולם עם כולם. ודאי, שזה הביא רק למשבר, גילה אותו בצורה עוד יותר גדולה. לא ידוע אם הם יוכלו בצורה כזאת פשוטה לנתק את הקשרים הקודמים.

שאלה: האם אפשר בצורה כלשהי לנהל את המערכת הזאת?

תשובתי: אי אפשר, אם האדם לא ישתנה. האדם צריך להפוך להיות אחר. הוא צריך לחשוב אחרת, להרגיש את העולם כאינטגרלי, ואת עצמו כחלק מהעולם האינטגרלי. זה לא קיים באדם. אנחנו עדיין אגואיסטים ואף אחד לא חושב שבו תלוי כל העולם, ושהוא תלוי בעולם כולו, זה לא מופיע בנו.

העניין הוא, שכאן פועלים כללים, חוקים וזרמים שונים לחלוטין. אנחנו עולים לכזאת מדרגה של התפתחות האנושות, שבה פועלים חוקים אינטגרליים. ואלה הם חוקים של מערכת אנלוגית, שבה כולם תלויים בכולם: התחלה, סוף, אמצע, הכול מקושר הדדית ובכל רגע הכול נמצא באיזון, כמו מערכת שמווסתת את עצמה, שתומכת בעצמה ושמייצבת את עצמה.

כזה הוא כל הטבע וכאלה אנחנו צריכים להפוך להיות בתוכו: להתחיל להרגיש את הטבע הכולל, המקושר, ההרמוני, האינטגרלי, ואת עצמנו כחלק בלתי נפרד ממנו. אבל לשם כך, אנחנו צריכים לגמרי לשנות את עצמנו ולא להיכנס לתוכו עם ה"מגפיים" האגואיסטיות שלנו. אנחנו צריכים כל הזמן להביא את עצמנו עד לרמת חיים משותפת, חברתית, נורמלית, שווה, עד לרמת הדדיות.

זה לגמרי לא נמצא בנו, ואת העבודה הזאת אנחנו נצטרך לעשות בניגוד ליצר האגואיסטי שלנו.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", שיחה מס' 1, 17.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רשת שמזינה אותנו
צריך לחשוב על העתיד!
במקום התלות האגואיסטית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest