דף הבית / אקטואליה / שמעון פרס נפטר

שמעון פרס נפטר

הערה: שמעון פרס הלך לעולמו, אישיות ידועה שפעלה רבות למען ישראל. הוא ייסד את הקיבוץ ובו עבד גם כרועה צאן וגם כמזכיר. לאחר מכן שימש כשׂר בתחומים רבים: קליטה, ביטחון ועוד. בסופו של דבר הוא נבחר לנשיא המדינה ונפטר בשנת 94 לחייו.

תגובתי: שמעון פרס, היה אחד ממייסדי המדינה, תלמידו של בן גוריון, שהלך בעקבותיו והשתנה בהדרגה בהתאם לזמן. אפשר לכנותו אדם בעל רעיונות סוציאליסטיים, מסור ונאמן להם, עד כדי כך שלעיתים גם טעה במסקנות שלו, אבל עמד עליהם. בזמנו הוא ייסד את תעשיית הגרעין של ישראל. הוא נחל הפסדים רבים בחיים, אבל לעיתים גם ניצחונות. הוא גילה חולשה במשא ומתן וויתר בהרבה מהסעיפים שבהם אפשר היה לא לוותר.

מנהיג אמיתי זו דמות מורכבת, מפני שלא ידועים לנו התנאים שבהם האדם פועל, אבל אפשר היה להבחין שהוא לא היה גמיש עם עצמו. יחד עם שמעון פרס, שמגיל 18 ועד גיל 90 פעל כל הזמן בעשייה מפלגתית ומדינית, הסתיים עידן שלם.

יש לו ביוגרפיה מדהימה! כמובן, אפשר להתייחס אליו בכבוד או חוסר כבוד מסוים, אולם בקרב הפוליטיקאים ומנהיגי המדינה, אין מי שהיה אדיש כלפיו. ללא ספק, הוא הותיר אחריו עקבות, אבל בעיקרון, אלה כבר לא קיימות, מפני שהוא היה נציג של הסוציאליזם, ש"נפטר" בבטחה עוד בשנות ה – 80. אחריו הגיעו מנהיגים פוליטיים כמו בגין, נתניהו, שמהווים נציגים של הקפיטליזם, אך עם תחילת המאה ה – 21 גם עידן הקפיטליזם כבר גווע.

שאלה: לאור הדברים האלה לקראת מה האנושות מתקדמת?

תשובתי: אנחנו מתקדמים לעבר התפתחות טבעית של הטבע, שמורה לנו דרך פשוטה מאוד: כולנו צריכים להתאחד. זוהי מהות הקומוניזם האמיתי, שבה האנושות צריכה להגיע להכרה בכך שכולנו מקושרים זה עם זה. בשלב זה יכולה לעזור לנו רק חכמת הקבלה, מפני שהיא נותנת לאדם כוחות והבנה, מה צריך לעשות במצב כזה והטבע מאלץ אותנו לכך.

אני לא מתכוון לחזרה לאותו "קומוניזם" כפי שהיה בעבר, שגם לא היה ממש קומוניזם, אלא התאפיין בעבדוּת וטרור. אני מדבר על חברה, שבה כולם יקבלו את האמצעים ההכרחיים לקיומם, ואילו כל המילוי יגיע אליהם מהשגה של דרגה עליונה של החיים, מתוך האיחוד ביניהם, מדובר על מצב אחר, מימד אחר. את זה עלינו להסביר לכולם.

שאלה: אתה סבור שאנשים יבינו זאת?

תשובתי: אין ברירה אחרת. אני חושב, שדווקא מחו"ל נקבל עזרה, משם יתחילו ללחוץ עלינו בצורה כזאת שלא יעזרו לנו לא המצאות "היי-טק" ולא חידושים צבאיים הגנתיים. נהיה חייבים להראות לעולם "היי-טק רוחני", איזו תועלת אנחנו נושאים עבור כל העולם. ורק אז הם יירגעו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.9.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest