דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרחבה של השׂכל והרגשות

הרחבה של השׂכל והרגשות

שאלה: איך הניגונים של העולמות הרוחניים (העליונים) יכולים לעצב ולעזור לתלמידים, שמזמן עוסקים בשיטה להשגת העולמות העליונים?

תשובתי: בזה שהם מדי פעם חוזרים לניגונים הללו, הם כל הזמן מוצאים בהם עמקויות יותר ויותר חדשות.

העניין הוא, שאנשים שלומדים את שיטת בעל הסולם מחשיבים אותו למורה שלהם (בה' הידיעה). הם נכנסים לאותו עולם שהוא גילה ומגלה עבורם כמורה ומוביל אותם אחריו. והם נעים אחריו, בזה שלומדים את מאמריו, מכתביו, כתביו הכתובים בהרבה כרכים, כגון "תלמוד עשר הספירות".

פרופסור קפיצה השווה את הספר הזה עם פיזיקה קלסית של כיתה י' של לנדאו-ליפשיץ. בשיחה איתי הוא אמר, שזה היסוד של כל הפיזיקה הרוחנית.

חוץ מזה, לבעל הסולם יש עבודה רצינית ביותר, "פירוש לספר הזוהר", שלפניו במשך 2000 שנה אף מורה רוחני גדול לא יכול היה לכתוב.

זהו ידע מעניין מאוד שכולל בתוכו בצורה מיוחדת ומדהימה את החיבור בין הרגש והשׂכל, כאשר אתה צריך על ידי השׂכל לבדוק את הרגשות ובעזרת הרגשות להרחיב את השׂכל, ששוב עוזר לך לבדוק ולברר את הרגשות.

כך אתה עובד בשני קווים: בעזרת הקו של הרגשות אתה מרחיב את השׂכל שלך, בעזרת השׂכל אתה מבין אילו רגשות חדשים מופיעים בך. שני הקווים, בהופכם לאחד, עוזרים לך להתחיל להרגיש את ההנהגה העליונה.

לכן תלמידיו של בעל הסולם, על ידי יצירת תפיסה חדשה בתוכם, כלי של ההנהגה העליונה, "החוש השישי", מרגישים אחרת את הניגונים הללו. הם כבר מנגנים אותם על הרגשות המפותחים שלהם, בעזרת השׂכל, ומבינים בשׂכל בעזרת הרגשות החדשים.

מוזיקה כביכול לא מסובכת של העולמות הרוחניים, מעלה באדם שכבות עמוקות ביותר של תחושות וידיעות עליונות חדשות. היא באופן מדהים נושאת בתוכה גם שׂכל וגם רגשות.

מתוך התוכנית "שיחות עם מיכאל לייטמן", 09.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוחה המרפא של המוזיקה
מוסיקה מתירה את חוטי הנשמה 
עולם המוזיקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest