דף הבית / כיצד לנהל תקשורת מקרבת – חלק א'

כיצד לנהל תקשורת מקרבת – חלק א'

שאלה: מה הגישה שאיתה צריך להגיע לשיחה כדי שתיווצר שיחה מחברת ומקרבת שתיצור קשר עמוק יותר בינינו?

תשובתי: לפני הכול, על הצדדים לדעת מה הם רוצים אחד מהשני, מה כל אחד רוצה מעצמו ובאיזו צורה לגשת להתקשרות. כלומר, אופן השיחה, מהות השיחה, צריכים להיות מובנים לשני הצדדים. ככל שכל אחד מהצדדים מבין, מרגיש ומודע לכך שהאחר מצפה לדברי האחר, מחכה להם והם רצויים לו, אז נוצרת לא סתם שיחה. כמובן שזה תלוי במצב שכל אחד מהצדדים נמצא בו.

שיחה צריכה לכלול כמה שלבים. בשלב הראשון עליי לקרב את האדם אליי, אני רוצה להעביר לו מסר שאני מתכוון לגרום לו טוב, אני מקווה מאוד שנתחבר ושנינו נהנה מהקשר. ולא שכל אחד בונה את עצמו על חורבנו של השני, אלא אנחנו בונים התקשרות שיש לה עתיד, עד כדי כך שניהנה מהקשר עצמו. הכי חשוב זה לא לקבל מה שאתה רוצה וללכת, כמו באיזו עסקה שסיימנו ואחר כך כבר לא חשוב לי יותר מה היה או מה יהיה.

צריכה להיות פתיחה מאוד מאוד חמה, אבל לא חמה מדי, שלא ייווצר חשש ותהיות כמו: מה רוצים ממני? איך רוצים לנצל אותי?. עלינו לגשת לשיחה ממצב שאנחנו כבר מכירים ויודעים מה אנחנו רוצים, מה רוצה הצד השני, איך נגיע למצב שלשנינו תהיה תוצאה טובה ומילוי הדדי מההתקשרות. עלינו לחשוב איך ליצור התקשרות כזו שאני אהנה ממה שאני נותן לצד השני ולא רק ממה שאני אקבל ממנו, זו הגישה שצריכה להיות לשני הצדדים.

 

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 1303, 11.4.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest