שוויון רוחני

laitman_2009-08_2612-70.jpg

זוהר: פרשת ויגש, סעיף קכ"ו: ויש רקיע למעלה מרקיע, ורקיע הזה השולט עליהם. כלומר, ג' רקיעים, שהימני והשמאלי הם זה למעלה מזה. ורקיע האמצעי הוא השולט על שניהם, שמכריע אותם וכוללם זה בזה… ותחת הרקיע כנפיהן ישרות, משום שכולן שולטות על מה שנתמנו. כי קו האמצעי מקיים הארת שניהם יחד, שהימני יאיר ממעלה למטה, והשמאלי ממטה למעלה. וע"כ כנף הימנית שווה עם כנף השמאלית.

כיצד בכלל ניתן למדוד האם הקווים ימין ושמאל שווים? לפי הכמות, המשקל, הכוח? – אלא הן תכונות שונות לחלוטין, אין לנו שום אפשרות להעריך זאת בהתאם לאיזו מידת מדידה חיצונית, כמו בעולם שלנו.

"שווים" הכוונה שהם משלימים זה את זה בכזה אופן, שכל אחד מהם נותן לשני את כל הנחוץ. החסדים שמהקו הימני משלים באופן מלא את החכמה שמהקו השמאלי. חכמה מאירה בחסדים, עד כמה שהיא מסוגלת, משמע ששניהם שווים. כלומר, הם שותפים וכל אחד נותן את הכול, העיקר שיתקיים הקשר ההדדי ביניהם בצורה האופטימלית ביותר, זה נקרא הקו האמצעי, לכן הם נחשבים לשווים.

קיימת אפשרות, שבמדרגה מסוימת החסדים יהיה 90% והחכמה רק 10%, ובמדרגה הבאה היחס יכול להיות 70% ו-30% או 99% ו-1%. אך זה נקרא שוויון, הרי כל אחד משלים את השני עד כמה שהוא מסוגל.

יש להם כוונה אחת, מחשבה אחת, חשבון אחד, לכן הם נקראים שווים. היחס ביניהם בכלל לא חייב להיות 50 – 50. ברוחניות שוויון מסמל שאני משלים לך את כל מה שאתה רוצה ממני, אז אנחנו שווים.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 09.06.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
הסכמה נפלאה
ג' קווים
שלושה קוים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest