דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחשבה בשירות הרצון

מחשבה בשירות הרצון

"אבל יש תפקיד מיוחד למחשבה. שהוא מגדל את הרצון." כלומר, לא סתם ליישם את הרצון, אלא עוד להגדיל אותו.

"שהרצון נשתקע במקומו ולא היה לו כח להתפשט ולפעול פעולתו. אלא משום שחושב ומהרהר בדבר, שהרצון מבקש מהמחשבה, שיתן להרצון הזה איזה עצות ותחבולות, שיצא הרצון לפועל, אז הרצון מתגדל ומתפשט ופועל את פעולתו בפועל ממש." (בעל הסולם, "שמעתי", מאמר קנ"ג, "המחשבה היא תולדה מהרצון").

נניח, שיש לי איזה רצון קטן, אם אני ארכז את המחשבות שלי, את תשומת הלב שלי עליו יותר ויותר, בסופו של דבר הרצון הזה בתוכי ישלוט, יקבע, יהיה אובססיבי, ואני אחשוב רק איך ליישם אותו.

מה גם שיש צורך במחשבות לא רק ליישום הרצונות, אלא כדי למיין אותם, לבחור מתוכם את אלה שאנחנו חושבים שהם הכרחיים, להגביה אותם יותר, עד שאגיע למצב שכל המחשבה שלי תהיה: מתי אני אוכל ליישם אותו, לקבל עליו תשובה, מילוי?

"היוצא מזה, שהמחשבה הוא משמש הרצון, והרצון הוא העצם של האדם. ויש עצם גדול, ויש עצם קטן. ועצם גדול הוא השולט על העצמים הקטנים." לא סתם שולט, אלא יכול גם לבלוע אותם. רצונות קטנים יכולים אפילו להיעלם בהשפעה של רצון גדול. אנחנו הרי לא מסוגלים להרגיש הרבה רצונות בבת אחת. לפנינו מופיע רצון מסוים גדול אחד, וכל השאר כביכול נעלמים משדה ראייה. "העצה היא שיוכל להגדיל את העצם, הוא ע"י התמדת המחשבה על הרצון."

נניח, שיש לך בחיים כמה רצונות: להרוויח הרבה כסף, לטייל בעולם, להתחתן, לא משנה מה. אתה רצונות אנושיים נורמליים רגילים. ולצידם ישנם עוד רצונות על משמעות החיים, חכמת הקבלה, ואתה יכול לנהל אותם. כלומר, ככל שתקרא, תדע, תפתח בתוכך יותר מחשבות על חכמת הקבלה, במידה הזאת פתאום תרגיש שכל הרצונות הרגילים שלך מקבלים משמעות משנית ואילו המחשבה על השגת משמעות החיים הופכת להיות מובילה והכי גדולה וקובעת. כך זה עובד.

אדם יכול למיין את הרצונות, לנהל אותם לכוון ולהדריך את עצמו בעזרת המחשבות. לכן קיימים מחשבה ורצון. ואנחנו יכולים באופן כזה לשנות את עצמנו: יותר מחשבה על דבר אחד, פחות מחשבה על דבר אחר, יותר רצון לזה, פחות רצון לדבר אחר וכולי. אבל צריך לפקח על זה וכך לנהל את העתיד שלנו, את הגורל שלנו.

"בשיעור שמהרהר בה, ככה היא גודלת. ועל כן "בתורתו יהגה יומם ולילה". שאז ע"י התמדתה בה היא מתגדלת לעצם גדול, עד שנעשית לבחינת שליט בכח."

במה מסתכמת עצה תקיפה כזאת לעסוק כמה שיותר בחכמת הקבלה? אתה תהרהר ותחשוב על משמעות החיים, על מי ואיך מנהל אותך, כיצד אתה יכול להתחיל בעצמך לנהל את עצמך, כיצד אתה יכול לגלות את הכיוונים הנכונים והנוחים ביותר בחיים שלך. באופן כזה אתה נפטר מרצונות שאינם נחוצים, ואילו הרצונות שקובעים את הגורל שלך, יהפכו להיות חשובים ביותר בתוכך.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest