דף הבית / יחסים / חוקי הצדק העליון

חוקי הצדק העליון

שאלה: בעיתון "האומה" בעל הסולם כותב, "עצם המילה "חלוקה צודקת" יש בה תפיסה אלטרואיסטית טהורה, ומתערטלת לגמרי ממסגרת האגואיזם. כי האגואיסט שואף לנצל כל הזולת לטובת עצמו, וכלפי דידיה אין צדק במציאות כלל, כל כמה שאינו משמש לטובתו עצמו. ועצם המלה "צדק" פירושה "יחס הדדי הגון", שהוא מושג לזכות זולתו. ובאותו השיעור שהיא מודה בזכות הזולת, מפסיד בהכרח מזכותו עצמו האגואיסטי". אם כך מהי חלוקה צודקת?

תשובתי: זה תלוי באיזה עולם ובאיזו תקופה אנחנו נמצאים, כי אם אנחנו מדברים על עולמנו כאן ועכשיו, אז אנחנו רחוקים מאוד מאוד מצדק וממשפט צדק. אנחנו עדיין לא יכולים להתגאות במה שהשגנו, למרות שהגענו למצב שלכל ילד יש חובה ללכת לבית ספר ברוב המדינות ולכל חולה יש מקום בבית חולים, וכן הלאה. אבל הכול עדיין מאוד התחלתי ומעט מדי. אני מקווה מאוד שנגיע לאו"ם, ולכל מיני ארגונים בינלאומיים, ונוכל לחייב אותם לקשור למשפטים הנכונים את כל המדינות, בלי יוצא מן הכלל.

שאלה: לפי חזונו של בעל הסולם, מה תהיה מערכת הצדק האידיאלית בחברה מתוקנת?

תשובתי: על מערכת צדק אידיאלית הוא לא כותב בצורה ישירה. אבל אפשר להבין מכל הכתבים שלו עד כמה כואב לו שיש הבדל של שמיים וארץ, בין מה שקורה היום בחברה האנושית ומה שצריך להיות לפי חכמת הקבלה. אני מקווה מאוד שלפחות את זה נעביר לתלמידים ולדור הצעיר, ותוך כמה שנים יהיו הרבה אנשים על פני כדור הארץ שיודעים מה זה צדק, שהם יודעים איך להגיע לצדק ואיך לחיות לפי חוקי הצדק העליון.

מתוך התוכנית "עם הפנים לעתיד", 7.4.2024

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest