דף הבית / המשבר ופתרונו / הפחתת זיהום האוויר

הפחתת זיהום האוויר

שאלה: קיים ויכוח סביב יעילות רכבים חשמליים ומניעת זיהום אוויר. מתנגדי הטכנולוגיה טוענים שייצור רכב חשמלי גורם לזיהום עצום, במיוחד בזמן ייצור הסוללות. שהמתכות הנדירות והיקרות הנכרות לצורך הרכבים האלו מדלדלות את משאבי כדור הארץ, ויש גם את העבדות וניצול ילדים בשלב הכרייה.

התומכים אומרים שהשאלה היא לא אם רכבים חשמליים מזהמים או מזיקים לסביבה, אלא כמה הם מזהמים בהשוואה לרכבים עם מנועי בעירה פנימית. האם לדעתך חשוב להשקיע מאמצים בשימור כדור הארץ ובאיכות הסביבה?

תשובתי: אני חושב שהעתיד בכלל לא קשור ותלוי בסוג הרכבים, אלא במידה שבה נצליח להשתמש בהם פחות, שנצא פחות לכבישים, וזה תלוי בטכנולוגיות שנצליח לפתח לעבודה מהבית, כך שאפילו את פסי הייצור ההכרחיים לנו לחיים, נוכל לבצע בלי לחייב את האדם לצאת מהבית. היום אנשים יוצאים מהבית, כל אחד ברכב משלו, נוסעים לעבודה שעות ארוכות על הכבישים, יושבים כל היום במשרד, ואז חוזרים בלילה באותה דרך מייסרת. וכדי שיוכלו לצאת לעבוד, הם שמים את הילדים בגנים, בתי ספר, חוגים, מה שמחייב אותם לעבוד הרבה כדי לשלם עבורם. בסופו של דבר, כל אלה משאירים אותנו עצבניים, עניים, עם זיהום אוויר, וילדים שלא זוכים להורים שמגדלים אותם.

אני רואה שהעולם צריך ללכת לכיוון כמו לפני אלפיים שנה: כל אדם יושב בפתח ביתו, עם ספר , עם החברים שלו, עושים מה שצריך לצורך הקיום הבסיסי שלו, ובשאר הזמן לומד ונהנה מהחיים כשהילדים מסביבו משחקים וגדלים. זה הפתרון לבעיות איכות הסביבה, במקום לפתח את החומר, עלינו לפתח את האדם שבנו מבפנים. פחות הערצת טכנולוגיה, פחות סגידה לכסף. הם לא באמת מעידים על קדמה ולא באמת גורמים לנו אושר. לחכמי התלמוד והגמרא לא הייתה טכנולוגיה, האם הם ידעו פחות מהאדם המודרני? אנחנו צריכים לפתח את הידע על מבנה העולם ומערכת החוקים שלו, הבנה מיהו האדם ומה תפקידו בעולם. אז יהיה גם לחם לכל אדם וגם יפסקו המלחמות מהעולם, כי כל אלו לא תלויים בטכנולוגיה מתקדמת, אלא בהתפתחות הלב והמוח.

 

מתוך ישיבת כתבים, 3.3.2022

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest