דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / המדע בכל זאת מוגבל…

המדע בכל זאת מוגבל…

שאלה: לאחר איינשטיין, הפיזיקה התחילה לתאר מודלים יותר מתקדמים של המציאות בכל הקשור לפיזיקה קוונטית. מודלים שדווקא קידמו את תפיסת האדם לראות מציאות אחרת ממה שאנחנו נמצאים בה. ואילו בחכמת הקבלה אנחנו לומדים, שיש חוקים קבועים ומוחלטים שדווקא משאירים אותנו בקופסה המוגבלת שלנו.

תשובה: לא, זה לא כך, אני אגיד לך מה כאן השוני. הפיזיקה מגלה תופעות בתוך האדם שנמצא תחת השפעת כוח הקבלה בלבד. ולכן, כל התופעות שהאדם מגלה הן מתרחשות בו, בתוך השכל של האדם, בתוך תפיסת האדם. ויוצא, שאתה יכול לגלות אלפי תופעות והן נראות לך כל כך רחבות, עשירות ומגוונות, אבל סך הכול הן מתרחשות בתוך האדם, בתוך הרצון לקבל, בכוח המשיכה שלו בלבד, מבלי לקבל בחשבון את כוח הדחייה, שהוא לא יכול לדחות מעצמו תענוג. ולכן יש בו רק טבע אחד, טבע אגואיסטי. מה שאתה בודק זה את התופעות שבטבע האגואיסטי הזה.

כשאתה בודק אותם ביחסים בין בני אדם, זו פסיכולוגיה, כשאתה בודק אותם ביחסים בין החלקים החיים, זה זאולוגיה או ביולוגיה, גנטיקה וכולי. כשאתה יורד לרמת החומרים זה כימיה, כשאתה יורד לחלקיקים או גושים גדולים או קטנים בדרגת הדומם, זה פיזיקה. כך חילקת את המציאות לפי תפיסתך, לפי מה שנמצא לפניך, אבל סך הכול אתה בודק וחוקר איך אתה מרגיש את החומר בתוך הרצון לקבל שלך, בלי לחקור אותו בצורה שלמה.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 11, 23.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest