דף הבית / החלטה ובינה מלאכותית

החלטה ובינה מלאכותית

שאלה: באלו מקרים בינה מלאכותית יכולה לקבל החלטה ובאלו מקרים רק האדם?

תשובתי: בינה מלאכותית זו מכונה. אם היא כמו מכונת חישוב שיכולה לפתור בעיות בחישוב, אז היא תפתור אם לא, אז היא לא תפתור. אנחנו מתבלבלים בכך שאנו מטילים על מחשבים חדשים לפתור בעיות שרק בני אדם יכולים לפתור. דבר כזה לא יכול להיות. מכונת חישוב נשארת מכונת חישוב שמחברת מספרים, לא יותר מכך.

בעיקרון, במוח שלנו מתרחש אותו הדבר, אבל יש לנו פלוס גדול מאוד בהשוואה לכל היצורים המלאכותיים או הביולוגיים האחרים: האדם מתחבר למוח הכללי. מעלינו נמצאת אינטליגנציה כללית ענקית, שבתוכה קיים לחלוטין הכול. אליה אנחנו מתחברים, משם אנחנו מקבלים רעיונות ומאיתנו מגיע לתוכה מידע, לעומת זאת מכונה לא יכולה להתחבר לאותו מוח.

שאלה: אבל אם האדם לא מתחבר למוח הכללי, אז מכונה יכולה לקבל החלטות בצורה טובה ממנו?

תשובתי: בהחלט אפשרי, תלוי באיזו דרגה. הטבע הדומם, הצומח, החי והאנושי, כולם מחוברים למוח הזה בדרגות שונות. הוא מנהל את הכול.

שאלה: האם אין סכנה שבעתיד המכונות ינהלו אותנו, כפי שמראים הרבה פעמים בסרטים שונים?

תשובתי: אם תרצה, אז כן. זו הרי מכונה שפועלת באופן דטרמיניסטי גרידא, ואם תתכנת אותה בצורה חכמה, אז היא תחנך ותנהל אותך בצורה חכמה.

שאלה: אבל היא לא תשלוט על האדם, לא תשעבד אותו?

תשובתי: על ידי רצון עצמי שלה? לא, דבר כזה לא יכול להיות.

שאלה: אתה לא מאמין שמכונות יכולות לשעבד אותנו?

תשובתי: זה לא שאני לא מאמין, אני יודע שזה לא יכול להיות. הרי מכונות הן לא יציר כפיו של הבורא, אלא יצירה אנושית. לפי חוקי המערכת של "סיבה ומסובב" זה בלתי אפשרי שניצור משהו שיהיה גבוה ונעלה מאיתנו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 11.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest