דף הבית / המשבר ופתרונו / איזה חיים אנחנו מכינים לנכדים שלנו?

איזה חיים אנחנו מכינים לנכדים שלנו?

שאלה: היום האדם נהנה מהעושר שלו, ועל זה בנויה כל הכלכלה. הוא מציב לעצמו כמטרה את ההתפתחות הגשמית: חולם לקנות מכונית חדשה, בית חדש. האם בשלב החדש של ההתפתחות האנושית, האדם יקבל תענוג לא מהרכישות החומריות, אלא מקשרים חברתיים?

תשובתי: האדם יקבל תענוג מההשגה של הכוח העליון. חברה של צריכה חומרית תיכנס למבוי סתום מלא, ובתנאים של אותו הייאוש שתרגיש האנושות, צריך יהיה להסביר שקיים פתרון, אבל הוא מסתכם בחינוך והשכלה חדשים לכולם.

בעל הסולם כתב, שהטעות העיקרית של המהפכנים הרוסיים בתחילת המאה הקודמת הייתה שהם לא פעלו למען הבורא. דווקא זה מה שלא איפשר להם לבנות מדינה נכונה. הם לא לקחו בחשבון את כל המערכת הכללית, שדורשת מאיתנו להתאחד כדי להשיג מדרגה יותר עליונה ורוחנית. הם לא הציבו לעצמם מטרה נעלה, שנותנת פתרון גם לצורך התיקון של החיים הגשמיים הללו וגם להשגת הקיום הנצחי. ואילו בחיים הגשמיים הללו עצמם אין שום פתרון. אפשר רק לעצום את העיניים מול העובדה שאנחנו נידונים למות, כאילו שלא מדאיג אותנו מה יהיה הלאה. אבל לכל אחד ברור, שהאדם הוא לא נצחי.

כל הבעיות הנוכחיות של החברה האנושית נובעות מזה, שלאנשים אין תשובה למשמעות החיים: לשם מה אנחנו חיים? ולכן ארגוני הטרור גדלים, כמו גם מלחמות הדת, כך שמביאים את העולם לסף של מלחמת עולם חדשה. מאיפה כל זה מופיע כשבעולם המודרני יש שפע חומרי מלא? הסיבה היא שאנשים לא מבינים לשם מה לחיות, ולכן בעולם מתרחש כזה בלבול.

אבל הפתרון ישנו, ואותו מציעה חכמת הקבלה. והיא לא מורכבת מתיקון פשוט של הכלכלה, כדי לספק לכולם מוצרים בהתאם לרצונות, אלא נותנת לאדם הרבה יותר. הכלכלה מיועדת רק כדי לספק את הקיום שלנו, אבל המטרה העיקרית היא לעלות לדרגה יותר עליונה. אני לא רוצה שהילדים שלי יחיו את אותם החיים כמוני, יזדקנו כמוני וימותו, ושאותו הגורל ישיג גם את הנכדים שלי ואת שאר הדורות העתידיים. אני רוצה לתת להם יותר מאשר הקיום המבזה הזה!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הפתרון", 24.ספ5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest