דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / שיעור זוהר, פרשת השבוע, 21.10.11

שיעור זוהר, פרשת השבוע, 21.10.11

parashat-hashavua-70.jpg
פרשת השבוע: פרשת "בראשית", זוהר לעם, קטעים נבחרים

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

להלן קטעי המקור שעליהם התבסס השיעור:

פרשת השבוע – פרשה "בראשית"

תקציר הפרשה:

פרשת בראשית היא הפרשה הראשונה בתורה.
בפרשה מסופר כיצד ברא הבורא את העולם, בשישה ימים.
ביום השביעי שבת הבורא ממלאכתו.
בהמשך, מתוארת בריאת האדם. ביאתו לגן עדן. בריאת האישה.
חטא עץ הדעת המפורסם, שבו הנחש גרם לחוה ללאדם לאכול מפרי עץ הדעת, והעונש על החטא.
מעשה קין והבל, קין רוצח את הבל, והעונש על זה – גלות.
מסופר על השושלת שיצאה מקין ועד למך.
תולדות עשרת הדורות מאדן ועד נוח.
בסיום, מתוארת "שחיתות" שקיימת בעולם, וה"תקווה" שהגיעה לעולם ע"י הולדת נוח.

***
קטע נבחר מכתבי הרב"ש:

1. "בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ. שמים, בחינת תורה, שנבחן לדבר מעלה וגבוהה, בדומה לשמים, שהוא למעלה. ותורה שייך להקדוש ברוך הוא, כי הוא צריך לתת את התורה במתנה לאדם. מה שאין כן אמונה נקרא בחינת ארץ, היות שזה שייך לאדם, אשר בארץ, כמ"ש, "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים". שענין אמונה שייך לאדם, שהוא צריך לעשות את הבחירה, שיקבל עליו עול מלכות שמים בזמן ההסתר. אחרת אי אפשר לזכות לדביקות".

כתבי הרב"ש, דרגות הסולם, מאמר "הידבק במדותיו"

***
קטעים נבחרים מתוך הספר "זוהר לעם":

2. "אדם הראשון, נמשך אחר הנחש למטה, וירד לדעת בכל מה שלמטה. כלומר שירד להמשיך הארת השמאל ממעלה לכל מה שלמטה, דהיינו עד מקום המלכות החסרה, כמו הנחש. כי המשכת הארת הזווג ממעלה למטה, ה"ס איסור עצה"ד וע"כ כיון שבא להמשיך ממעלה למטה, תכף נתדבק בהקליפות".

בראשית ב', במ"ה צבעים ומיני אורות נחלק העולם, אות רפ"ז

3. "הריגת הבל היא ענין אחד עם החטא דעצה"ד, כי אף הוא רצה לגלות הזווג מחזה ולמטה, על מלכות הד' וכיון שנגלתה מלכות הזאת תכף נסתלקו האורות מכללות נשמות קין והבל, שהם בחינת הג"ר, והכלים שהם בחינת ו"ק נפלו לקליפות. אבל אורות אינם נופלים לקליפות אלא שמסתלקים לשורשם העליון. ונמצא אשר הבל, שהוא בחינת ג"ר נסתלק לשורשו ומת. וקין שהיה רק בחינת ו"ק נפל לקליפות, באופן שכל ההפרש מהריגת הבל לחטא דעצה"ד, הוא, כי אדם היה כלל כל הנשמות ע"כ נגע חטאו לכל העולם. וקין והבל נגע החטא לבחינת נשמתם בלבד".

בראשית ב', מאמר "והאדם ידע", אות של"ח

4. "עדן ה"ס שכינתא עלאה, וגן הוא שכינתא תתאה, וכשנכללות יחד נקראות ג"ע. פירוש, כי בכל הדורות הוא משפיע לישראל מוחין מבחינת ג"ע, כנ"ל. אבל אינם בקביעות, להיותם בעצמם מחוץ לג"ע. ולעת קץ יעלה הקב"ה את ישראל לג"ע כמו לאדה"ר קודם החטא. ואז יהיו המוחין בקביעות לנצחיות".

בראשית, מאמר "הסולם משה וב' משיחין", אות רמ"ג

***

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/NE4k6

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest