דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / גוף ונשמה מנקודת מבטה של חכמת הקבלה

גוף ונשמה מנקודת מבטה של חכמת הקבלה

שאלה: מדוע בחכמת הקבלה רכישת נשמה מקושרת עם אהבה כלפי בני אדם אחרים?

תשובתי: מפני שאהבה כלפי אחרים מהווה תנאי לרכישת נשמה. זו עבודה מעשית שהודות לה אתה "יוצא מתוך עצמך" ומתחיל להרגיש את מה שמחוצה לך, את הנשמה הכללית. היא נקראת "אדם". אז אתה מתחיל לרכוש את תכונת ההשפעה, ואחר כך את תכונת האהבה.

שאלה: במאמר "גוף ונשמה" בעל הסולם כותב בהקשר זה שיש שלוש תיאוריות: תיאוריית האמונה, תיאוריית הדואליות ותיאוריית השלילה. באיזו מהן מצדדת חכמת הקבלה?

תשובתי: באף אחת מהן, מפני שכל שלושת התיאוריות מדברות על מה שהומצא על ידי האדם. בני אדם ממציאים לעצמם תיאוריות, אחר כך מנסים לקשור אותן לחיים שלהם ורק סובלים כתוצאה מכך.

הערה: בתיאוריית השלילה מדובר על כך שאין בכלל נשמה, יש רק גוף.

תשובתי: יכול להיות שתיאוריה זו היא הסבירה ביותר, מפני שאז אף אחד לא יטעה בשום דבר: אני, זו בהמה, יש לי רק גוף בהמי ואני קיים בתוכו.

שאלה: ולמה זה רע לטעות? אפילו אם לא הייתה נשמה, היה כדאי להמציא אותה, כדי שלאדם יהיה קל יותר למות. האדם מתייסר מכך שאינו יודע מה יהיה איתו לאחר המוות אבל כאשר אומרים לו שישנה נשמה שממשיכה לחיות אז קל לו יותר.

תשובתי: לשם כך, על האדם להרהר ולחשוב באופן רציני איך לצאת מתוך המוגבלות שלו ולמצוא נשמה, לקבל ולהרגיש אותה, להתחבר עמה, כלומר עם אותו חלק של התפיסה שלו שנמצא מחוצה לו. זה קורה אך ורק לאחר יציאה מתוך האגו שלו ורכישה של תכונת ההשפעה.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest