דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "ישמח לב מבקשי ה'"

"ישמח לב מבקשי ה'"

כפי ששרים בשיר: "שירו לו, זמרו לו… ישמח לב מבקשי ה'". כל העבודה שלנו תלויה בכך, האם אנחנו מסוגלים להיות בבירור עצמי, ביקורת, אבחנות פנימיות לא נעימות, כדי שבעצמנו, בכוחות שלנו לגלות את הרע עוד לפני שניתקל בו מתוך הכרח, "בעיתו". צריך להספיק לגלות אותו לפני כן, "באחישנה": למשוך את עצמנו לחיבור, אף על פי שזה נגד הטבע שלנו, לגלות את הרע, למצוא תרופה עוד לפני המכה.

כי בתרופה יש חלק מהרעל, חלק מהנחש, לכן היא לא יכולה להיות נעימה. ואם אנחנו מסוגלים מראש למצוא את התרופה, אז מתקדמים כמו עובדי ה', כמבקשים אותו.

לכן לא צריך לפחד מגילוי הרע, מהרשעים שמתגלים. העיקר זה לראות נכון את הגילוי הזה. עד שכל הרע והפגמים לא יתגלו עד הסוף, אנחנו לא נבוא אל הטוב, אלא רק אם מגלים אותו יחד ועם הכנה נכונה לגלות את המחלה כדי לתקנה.

כי אין ספק, שכל "הרשעים" האלה כבר קיימים. אם לאדם באה איזו מחשבה, רצון, דחף, זה סימן שזה כבר קודם היה בו. אבל אם אנחנו מגלים אותו, בכך שהכנו את עצמנו נכון, אז פותחים את "תיבת הפנדורה" הזאת ומתקנים במהירות ובקלות את כל החטאים, וזו נקראת דרך קצרה ונעימה. אבל אם אנחנו לא מוכנים לכזה גילוי ולא רוצים אותו, אז נלך בדרך ארוכה וקשה וכואבת, עד שזה יתגלה לבסוף.

אי אפשר להימנע לגמרי מהכאב, אבל צריך שזה יהיה כאב של ריפוי, כמו לאדם שהולך לניתוח, שמטפל בפצע או שעושה טיפול שיניים. זה לא נעים, אבל אנחנו מסכימים לזה, לכן הכול תלוי בהכנה. אם נעשתה הכנה נכונה, אז הקבוצה, הקהילה, הקבוצות העולמיות מוכנות לראות את גילוי הרע, ואז "ישמח לב מבקשי ה'", ויהיה לנו על מה לשיר לו.

מתוך ההכנה לשיעור, 24.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בקשה לתיקון מרצוננו
תנועה קדימה במקום רוגע שקרי
אל תפחד מגילוי הרע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest