דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בומרנג תמיד יחזור אליך חזרה

בומרנג תמיד יחזור אליך חזרה

בכל הקבוצות מדי פעם מופיעות בעיות, ישנם אנשים שלא מסכימים עם מה שקורה, ונדמה להם שצריך להתקדם באופן אחר. ישנם כאלה שנוהגים כך, מפני שפשוט לפי האופי שלהם הם "אלטרואיסטים" או פילוסופים ולא שייכים לדרך האמת של התיקון, אין להם את ה"נקודה שבלב". הם מגיעים ומתחילים לקבוע סדר משלהם, חושבים שצריך לעשות הכול הפוך. כי זה באופן טבעי מנוגד לטבע האגואיסטי שלהם.

ישנם מקרים שונים, לפעמים האדם פועל בצורה כזאת מפני שהוא אוהב לשלוט ולא יכול להחזיק את עצמו, עד שירכוש קצת ידע ויבין את השיטה. נדרשות לכך שנים, לפעמים 15-20 שנה, ואז האדם לא מסוגל לתת את "מחצית השקל" שמוטל עליו, מחצית העבודה, כדי שאת החצי השני ישלים הבורא, אלא סבור שהוא מסוגל בעצמו לערוך מהפיכה בחיים שלו.

זוהי יהירות טיפשית, אך לרוב היא אינה נראית לעין הגשמית שלנו, מפני שהאדם בעולם הזה עושה הכול בהתאם לרגש והשׂכל הגשמיים שלו. אבל אם הוא עם השׂכל והרגש האלה מתחיל לגשת לעבודה רוחנית, אז זו לגמרי גישה נאיבית וילדותית. הוא מנסה לעבוד כלפי מערכות שהפוכות לו, שמהן הוא חתוך לחלוטין ואפילו לא יודע באיזו צורה הוא הפוך מהן.

ואם, יחד עם זה, הוא עוד מתחיל להתגאות, אז למרבה הצער, הוא גורם נזק לא רק לעצמו, אלא גם לאחרים. ובסופו של דבר זה חוזר אליו חזרה כבומרנג ומכה בו או בחיים האלה, אם הוא עדיין חי, או בגלגולים הבאים.

אדם צריך לקחת בחשבון, שכל הנזק שהוא גורם לסביבה יוכפל שבעתיים ויחזור אליו! לכן הקבוצה צריכה לשמור על עצמה מאנשים כאלו, ברגע שמתגלות סטיות כאלה. בדרך כלל זה קורה אם אין בקבוצה מנהיגות חזקה, או שמכל מיני סיבות היא לא רוצה לחלוק מידע עם קבוצות אחרות. ולכן קבוצות אחרות לא יודעות מה קורה בתוכה ולא יכולות לעזור לה ולחזק אותה.

אנשים כאלה, בעלי אגו חזק ושבטיפשותם מניחים שדווקא הם יודעים ומבינים מה צריך לעשות, מתחילים לקדוח חור בדופן הסירה הכללית ובכך מסכנים את כל הקבוצה. זה יכול בסופו של דבר להביא לבעיות גדולות בהתקדמות.

לכן כל הקבוצות חייבות באופן גלוי לגמרי לחלוק ביניהן את מה שקורה בכל קבוצה. הכול צריך להיות ידוע, כמו במשפחה אחת משותפת, בגוף אחד. אנחנו בכלל צריכים לארגן ולבנות ועד, שיממש את ההנהגה האידיאולוגית של כל הקבוצות כקבוצה אחת. כדי שהוועד הזה יעמוד מעל לכל הקבוצות המקומיות, תמיד יידע מה קורה בכל קבוצה ויוכל לקבל החלטה, מה ואיך צריך לעשות בכל קבוצה, בהתאם לקריטריונים והעקרונות שלנו.

מתוך שיחה לפני הכנס, 28.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
זה אופייני לאגו להגן על ה"טריטוריה שלו"
להתמקד על האין-סוף
התקדמות: בסירה עם הקבוצה או על החוף?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest