דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / להעביר את הקבלה לעולם

להעביר את הקבלה לעולם

laitman_2010-11-09-11_6817-70.jpg

היום ניצבת בפנינו פרדיגמה חדשה לחלוטין, מבט חדש, גישה חדשה, שמעולם לא הייתה קודם לכן. קודם היינו משנים את העולם, ועכשיו העולם אינו משתנה ואנחנו עצמנו צריכים להשתנות. השינויים הפנימיים האלה באדם יכולים להתרחש רק מתוך בחירתו, מתוך רצונו, מתוך ההחלטה ההכרתית שהוא מקבל בכל צעד ושעל. וחכמת הקבלה היא השיטה שמאפשרת לבצע זאת.

לפי הגדרתה, חכמת הקבלה היא גילוי הבורא לנבראיו. האדם המשתנה מגיע להיות מותאם לטבע. ולהיות מותאם לטבע, פירושו להיות דומה לבורא. אדם הוא מי שדומה לעליון. זה מה שאנחנו צריכים לגלות בהדרגה בתוך התהליך שמושך את העולם קדימה.

מכיוון שאנחנו בעלי שיטת הקבלה והנציגים שלה בעולם שלנו, אנחנו צריכים לעזור לכל האנושות ולגלות את השיטה הזאת בדרכים שונות. ודאי שמתוך הבנה שבני האדם מתנגדים לשינויים, לא רוצים בהם, מזלזלים בהם. זה נכון, אך כך זה צריך להיות. ואנחנו מצידנו צריכים לשפר את ההגשה, להגיש לאנשים את השיטה בצורה נוחה ונעימה.

אחרת, ודאי שהעולם יסבול יותר ויותר מיום ליום, ישקע בחוסר אונים ובלבול. האנשים יכולים להתבלבל עד כדי כך שזה יגיע למלחמה. הרי כשאתה מבולבל וחסר כיוון, תחת גשם של מכות, אתה יכול להגיע להתמוטטות עצבים. ואז תהיה מוכן לכל דבר, רק שייפסק הכאוס. אפילו המלחמה תיראה לך כהצלה, הרי היא כביכול מעמידה כל דבר במקום. כפי שהאדם הרגיל יכול להתפרץ, כך יכול לקרות גם לכל האנושות, ובימינו, כפי שאנחנו מבינים, זה יתבטא במלחמת עולם.

בנו תלוי באיזו מהירות אנחנו נקלוט את חכמת הקבלה ונעביר אותה לפסי ההסברה הנכונה והמובנת לכל העולם. כולנו יחד צריכים להפוך לגוף מחנך שעוזר לבני האדם ומסביר להם כיצד להשתנות כדי לסדר את הקשר הנכון ובכך להיות תואמים לטבע או לבורא, שהם אותו הדבר.

אם לא נגיע לאיזון, להרמוניה עם הטבע, אז מלבד הכישלונות החברתיים, אנחנו נרגיש על בשרנו את המכות ההרסניות של הטבע שיגמרו אותנו בסופו של דבר. הרי אפילו בתוך החברה האנושית היום איננו מסוגלים לעשות כלום מבלי להשתנות בעצמנו.

האגו מעורר המון בעיות חברתיות, אך איננו יכולים לעצור את עצמנו. החברה הצרכנית מרוקנת את כדור הארץ, מאתיים השנים של עידן התעשייה רוקנו את כל משאביו ובקרוב הם ייגמרו לחלוטין. מי השתייה, הנפט ומשאבים נוספים – הכול מגיע לסופו. בסופו של דבר לא נוכל אפילו לנהל חיים נורמליים מצומצמים. ובכל זאת איננו מסוגלים לעצור את עצמנו, את התעשייה ואת הזיהום.

לא נצליח לעשות את זה אם לא נשנה את טבע האדם. שום פתרונות מלאכותיים לא יעזרו. אנחנו עדיין סומכים על השיטות הישנות, אך הטבע כבר אינו מקבל מאיתנו יותר צ'קים ללא כיסוי. הטבע יקבל מאיתנו דבר אחד בלבד: הרמוניה איתו, הומיאוסטזיס עם המערכת הגלובלית הזאת.

הנחיצות לשנות את האדם מכריחה אותנו, המקובלים, לצאת מהגבולות הקודמים ולהתחיל לפעול בממדים של כל העולם. אין לנו ברירה אחרת. כפי שכתב בעל הסולם במאמר "תורת הקבלה ומהותה": "חכמת הקבלה בכללה, היא עניין של התגלות אלוקית". היכן? – באדם. לפי מה? – לפי השתוות הצורה. האדם רוכש את ההידמות לבורא, לטבע הגלובלי הכולל, והופך להיות איתו לאחד.

[#48926]

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה", 22.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפרי כבר בשל
פער בין שתי מערכות
להפוך להיות גלובלי בפנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest