דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לנקות את מקום גילוי הבורא

לנקות את מקום גילוי הבורא

laitman_2010-06-07_zohar_9036-70.jpg

מטרת הבריאה להשיג את הבורא היא לכולם, "מקטנם ועד גדלם". לשם כך צריך להגיע לדבקות מוחלטת עימו בכל: במעשה, בהבנה, בהרגשה. דרגת התיקון הראשונה היא השפעה בכוונה להשפיע, בינה (חפץ חסד), והשנייה היא כבר קבלה בכוונה להשפיע. על שתי המדרגות האלה בעל הסולם מספר במשל על העבד שהמלך רצה להגביהו ולהופכו לשר.

בחלק הראשון של התיקון שלנו, עלינו להגיע לתואר של "עבד נאמן" או "רועה נאמן" (כפי שמכנים את משה), שלא רוצה דבר לעצמו. לשם כך אנחנו עוברים לימוד שנקרא משחק, גם במשל וגם בחיינו. הרי אנחנו כל הזמן פוגשים את הבורא שמתלבש בלבושים שונים תוך כדי שהוא מרמה אותנו, ועלינו לזהות אותו מאחורי כל הלבושים האלו ולהבין שאין שום רשעים בארמון המלך, ושאין בכלל אף אחד מלבדו ושעוזריו הנאמנים הם הכוחות העליונים שנושאים את שמות המלאכים והשרים. צריכים להיאבק נגד כל ההפרעות האלו שמבלבלות אותנו ולא נותנות להכיר את הבורא, כדי להצליח לראות אותו מאחורי כל החיים האלו ולראות ש"אין עוד מלבדו". בכל רגע עליך לראות את עצמך במלחמה הזאת על האיחוד עם המלך.

אם הגענו למלחמה כזאת, זה אומר שאנחנו ראויים להתעלות ולהיות קרובים למלך. קורה לעיתים קרובות שהאדם לא מקבל או לא שומע את הזמנת המלך ונשאר מחוץ למאבק הזה. אם הוא נכנס למאבק הזה, גם במאבק עצמו ישנם תנאים רבים וצריך להישאר עירני לכל ההזדמנויות הניתנות לבצע איזושהי פעולה כדי להבין מה קורה לו. אסור פשוט לזרום בחיים בצורה הרגילה יום אחר יום. עליך לבדוק את עצמך: היכן, ועל מה מחשבותיך, כוונותיך? ושדה העבודה העיקרי נמצא בקבוצה. שם נמצא "בית המלך". דווקא שם המלך צריך להתגלות, ובינתיים הוא מסתתר עד שהאדם מתקרב אליו ונעשה מוכן לגילוי.

לכן את כל המאבק, את כל המלחמות והבירורים, את כל תשומת הלב ורגישות הלב, צריך לכוון ללימוד של מה שמתרחש בקשר ההדדי הפנימי שלנו עם כל החברים. באותו השטח בו צריך להתגלות המלך, בתוך הקשר בין החברים בקבוצה, שם צריך לנהל מאבק תמידי, צריך לנקות את המקום הזה, לארגן. (בדומה ליהושע, שעזר למשה בעודו מנקה ומכין את "כיתת הלימוד"). כלומר צריך להכין מקום לגילוי הבורא, זהו השלב הראשון, הקרב הראשון.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 26.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שתי מלחמות – על הנאמנות ועל החכמה
לעלות גבוה, כדי להצדיק את הכול
"קראוהו בהיותו קרוב!"

One comment

  1. חיה רוזנברג

    נפלא סיפור המלך המתעתע בתחפושות עוזר לי לזכור שבכל מצב ובכל מקום שאני נמצאת הבורא נמצא ועלי רק לבקש רק לפנות אליו והוא ישמע אותי כי בכוונתו של הבורא לעזור לי לעלות מדרגה .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest