דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשפיע על מנת להשפיע – הניקוי הראשוני

להשפיע על מנת להשפיע – הניקוי הראשוני

שאלה: אם חומר הבריאה הוא הרצון לקבל, אז מה זאת אומרת להשפיע על מנת להשפיע? היכן כאן העבודה עם הרצון?

תשובתי: העניין הוא, שהרצון לקבל עצמו הוא שעובד בהשפעה. הוא תומך בזולת, עוזר לזולת, מבצע כל מיני פעולות ביחס אליו.

ובכלל, כדי להבין מה זה להשפיע על מנת להשפיע, צריכים להבין תחילה מה זה לקבל על מנת להשפיע. זה אומר, שאני עובד עם רצונות הקבלה שלי, כדי לגדל באמצעותם את הזולת ולהשפיע לו, בדומה לבינה, שעובדת באח"פ שלה.

ברצונות הקבלה שלי אני כולל את רצונות הקבלה של הזולת וממלא אותם בכל מה שהוא דורש, והוא דורש אין-סוף. בזכות העזרה שלי, הרצונות שלו גדלים למימדים אין-סופיים, והאורות שעוברים דרכי אליו גדלים במימד אין-סופי של נרנח"י.

וכך אני עובד בלקבל על מנת להשפיע: דואג לתת לזולת את כל מה שחסר לו, משתמש בכל האפשרויות שלי ואינני חושב כלל על התועלת האישית.

אך לשם כך דרוש לי הכוח העליון, שאינו קיים בטבע שלי. הטבע המולד שלי מאפשר לי לבצע רק פעולות שנושאות בחובן תועלת אישית, ואילו כאן מדובר על פעולות לגמרי לא אנוכיות, שאינן נושאות שום רווח לרצונות לקבל שלי. ולכן אני מסוגל לכך, רק אם אני מקבל כוח מהמימד העליון, ממימד ההשפעה.

ולכן, אני מקבל את הנחיצות של הזולת לתוך הרצונות שלי, וממלא אותו דרך הרצונות שלי. למעשה, מדובר על הרצונות ששייכים לקשר ההדדי בינינו, מאחר והעבודה הרוחנית מתנהלת ברמה של איחוד הנשמות, שבה אנחנו ממלאים את עצמנו באורות העליונים.

אם כך, קיימת עוד אפשרות: לא להפעיל את רצונות הקבלה שלי, אלא רק להעביר את כל הטוב והשפע מעצמי לזולת, להשתתף במילוי שלו, אך לא על ידי הרצונות העצמיים שלי. וזוהי ההשפעה הטהורה. בדרך כלל, פעולות מהסוג הזה קודמות להשפעה ההדדית. הן מתקנות את החיבור שלנו. בזכותן אנחנו מבטלים את האגו שלנו, כדי להתעלות מעליו לחיבור. והחיבור עצמו מופעל כבר על ידי השימוש הבלתי-אמצעי ברצונות הקבלה שלנו.

אם כך, להשפיע על מנת להשפיע הוא מצב ביניים, קטן, חלש ו"עני". אך אין ברירה, אנחנו חייבים לעבור אותו, מפני שבכך אנחנו מנקים בתוכנו את הרצונות ומתעלים מעל לכל התכונות האגואיסטיות שלנו. ללא זה, לא ניתן לגשת לעבודה איתם. קודם כל, צריך "לנקות" אותם, למלא אותם באור החסדים.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 23.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חשבון בדיוק הפוך
תספק את ההכרחיות, תתחיל לעסוק בנשמה
להשפיע כשמקבלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest