דף הבית / משבר עולמי / הקבלה משתלבת מצוין באינטרנט

הקבלה משתלבת מצוין באינטרנט

שאלה: מייסד הפייסבוק, מרק צוקרברג, המיליארדר הצעיר ביותר, היה בחור צעיר מאוד כשעלה הרעיון במוחו, ובתוך חמש שנים הרשת הזאת צברה כ-500 מיליון חברים. אם היה מזדמן לך לדבר איתו עכשיו, האם היית יכול להמליץ לו על קריטריונים חדשים למערכת הזאת, כדי לחבר בין בני האדם בדרך שונה, קרובה יותר לתוכניות הטבע?

תשובתי: בשום פנים ואופן. בני האדם צריכים להתחבר בצורה טבעית ולנהוג לפי טבעם. רק הכרת הרע בדרך טבעית, ללא שום לחץ, תעזור לכל אדם להבין עד כמה טבעו אגואיסטי, מה שנקרא "רע מנעוריו", ועד כמה האגו שלו הרסני. וכך כל אחד יתקן את עצמו בצורה חופשית וללא שום כפייה.

הדבר היחיד שהייתי מוסיף (ואנחנו אכן מנסים להוסיף אותו לכל הרשתות הוירטואליות), הוא ההבנה, ההכרה, ההסבר לאן מובילה אותנו ההתפתחות, מהי מטרת התהליך, ומדוע בכלל התפתחו כל רשתות האינטרנט הללו ואיזו משימה הוטלה עלינו, על האנושות. הרי למעשה, כל רשתות האינטרנט מראות לנו ביתר בירור מהו טבע האדם.

ככל שהאנשים יבינו טוב יותר לאן לפנות וכיצד ליצור אנושות חדשה, הם יוכלו להשתמש נכון יותר בפייסבוק ובכל יתר אמצעי ההתקשרות הווירטואליים. אך צריך ללכת רק בדרך ההסברה, החינוך. והחינוך צריך להיות כפי שנאמר "חנוך לנער על פי דרכו", ולא באמצעות לחץ, הגבלה וכפייה.

וכאן חכמת הקבלה דווקא משתלבת מצוין בתוך כל המערכת הזאת! הרי היא פועלת בדיוק לפי אותם החוקים ומקבלת את האדם כמו שהוא. אלא שבנוסף לכך, היא גם חותרת להסביר לו את חוק הבריאה: "תראה, כך זה פועל בטבע, וכך זה בחברה האנושית, וכך גם ברשתות החברתיות. בוא נראה, כיצד נוכל לעשות שיהיה לנו טוב יותר". ולא חשוב לאיזו מסקנה תגיע, לא משנה אם תנוע בכיוון הנכון או לא. לך, נסה. לא מכתיבים לך דבר, האינטרנט מציע לך חופש מוחלט.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שאל את המקובל" בשפה האנגלית, 20.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרשת שתפסה אחד מכל 12 אנשים
הקשר הווירטואלי קרוב יותר לקשר הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest