דף הבית / כנסים / עוד צעד אחד עד האופק

עוד צעד אחד עד האופק

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין.

איננו יכולים להמשיך להתפתח בצורה אגואיסטית. היום האגואיזם הופך לפתע לאויב שלנו. פעם חשבנו שנמשיך לפתח את הטכנולוגיה, התרבות, המדע, נעבור לכוכבים אחרים… הבעיה היא שזאת אינה מטרת הבריאה. הטבע מוביל אותנו למצב האגואיסטי הסופני, האגו מתחיל לגרום לנו סבל בל יתואר, וכבר איננו רוצים להמשיך להתפתח.

במילים אחרות, המשבר שאליו אנחנו מגיעים מראה לנו שהאגואיזם מגיע לקיצו: כאן אתה נגמר, אין לך מה לעשות הלאה. לא תוכל להמשיך להתפתח ולהתמלא בתוך האגו, לא תצליח להשיג בו אף מצב נוח. רק תרגיש עד כמה אתה ריק, מוגבל ובר-חלוף.

זה ניתן לנו בכדי שנעלה למדרגה הבאה, לדרגת הבורא, הטבע העליון. התחושה הסופנית הזאת מתעוררת היום בעולם כפי שחזו כל המקובלים. בין אם נרצה ובין אם לאו, האגואיזם יחשוף בפנינו את אפסיותו, ישמש עבורנו "עזר כנגדו" ובעצמו יראה לנו שאין בידו לספק לנו מילוי. הוא לא ייתן לנו את מה שאנחנו רוצים: לא בבית, לא בעבודה, לא בבריאות ולא בביטחון. הוא לא ייתן לנו גם את הדבר החשוב ביותר: את התשובה לשאלה "בשביל מה בכלל אתה קיים?"

השאלה הזאת מוחקת לחלוטין את ה"אני" שלנו. זוהי השאלה העיקרית, הבולטת ביותר, היא הורגת אותי, את הדימוי העצמי שלי, את הקיום שלי, המהות שלי: "מי אני? בשביל מה אני?". איזשהו חרק קטן או בעל-חיים אינם שואלים על כך. הם פשוט חיים להם וממלאים את עצמם, פועלים לפי פקודות התוכנה שהוטבעה בהם. אך אני אינני מסוגל. אני מסכן יותר מהם.

ללא תכנית ההתפתחות העליונה, היינו ממשיכים להתקיים כך; אמריקה עם כל תרבות הצריכה שלה, כל החלומות להגיע למרחקים הוליוודיים – כל זה היה טבעי, האנושות הייתה חושבת שזה העתיד שלנו, שאין לנו גבולות. אולם התברר לנו שהכול מגיע לקיצו.

עלינו להודות שאנחנו חווים משבר כללי ביחס שלנו כלפי עצמנו וכלפי הטבע הסובב. הטבע אינו איזושהי תופעה זמנית חולפת, לא ניתן למצוא לו אלטרנטיבה. פעם היינו מובילים מהפכות, רפורמות חברתיות, היינו מנסים לעשות משהו עם עצמנו ועם החברה, לשנות משהו, לשפר. אך עכשיו אין לנו מנוס. איבדנו אפילו את הרצון לשנות משהו. זה המשבר האמיתי.

אך דווקא בשלב הזה אנחנו מתחילים לצאת אל העולם העליון. האנושות מתחילה בהדרגה להבין ולהרגיש זאת, והיא מתקדמת לאיטה לקראת המעבר למצב הבא. למעשה, אנחנו הראשונים שנכנסים למצב הזה. בעקבותינו באים האחרים, ואנחנו רואים כיצד מיום ליום יותר אנשים מתחילים לפחות להבין מה אנחנו רוצים, ואפילו אם אינם מסכימים, הם בכל זאת מקשיבים.

הבעיה של העולם נעשית קרובה יותר לפיתרון שאנחנו מציעים. הפיתרון נהיה מובן יותר, הוא נכנס לתוך טווח שמיעתם של האנשים. התהליך כבר נמשך כמה שנים בקצב די מהיר, על אף שעדיין נדרש מהפך פנימי עצום, ברגש ובשכל, כדי להוביל את האנושות למצבה החדש.

מעולם לא חלו באנושות תפניות חדות כל כך כמו עכשיו. חכמת הקבלה התחילה להתפרסם בצורה רחבה בסך הכול לפני עשר שנים, ותראו מה כבר קורה היום. הדברים מתפתחים בקצב מהיר. ובכל זאת, צריכות לחלוף אולי עוד כמה שנים עד שיהיה אפשר לדבר עם העולם והוא ישמע.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תקופת המעבר של האנושות
החלוצים הראשונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest