דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / מה חכמת הקבלה נותנת לאדם?

מה חכמת הקבלה נותנת לאדם?

שאלה: במה מסתכמת חכמת הקבלה ומה היא יכולה לתת לאדם?

תשובתי: כשמסתיימת הילדות, האדם פוקח בהדרגה את עיניו ומגלה שהוא נמצא בעולם כלשהו. אפשר להתקיים בו בלי לחשוב יותר מדי, פשוט "כמו כולם", בדומה לאחרים. אך ייתכן שהאדם ירצה להבין מעט יותר את החיים. הכול תלוי בדרישה הפנימית שלו, בדחף הפנימי. האדם מטבעו רוצה לגלות את המציאות שסובבת אותו: בילדות זהו החדר שלו, אחר כך החצר, העיר, המדינה, העולם, כדור הארץ, והיקום כולו. אך בסופו של דבר הוא מבין שכל הניסיונות שלו אינם מספקים אותו.

היום האנושות איבדה עניין אפילו בחקר החלל, ונשאר רק השימוש המסחרי בו, על מנת לשלוט מהלוויין בטלפונים הסלולריים, ולמטרות ריגול. טיסות לכוכבים רחוקים כבר אינן מעוררות בנו עניין, מפני שהרצון הפנימי של האדם השתנה והוא אינו נמשך למרחקים קוסמיים, אלא ההפך: יותר פנימה.

נשאלת השאלה, מהיכן זה הגיע? לשֵם מה? בפעם הראשונה בהיסטוריה האנושית אנחנו לא סתם מנסים לעשות יותר, אלא קודם רוצים להבין: מדוע לעשות?! לאן מובילים אותנו?

עם כל שנה נעשה יותר קשה למכור משהו חדש. כולם כבר שבעים מכל זה. אין זה אומר שאין להם רצונות, אלא פשוט אינך מסוגל לספק להם את מבוקשם! לכן הם נשארים לא מסופקים, מאוכזבים ומתחילים להשתמש בסמים כדי לשכוח מהכול. הם דורשים תשובה על שאלת משמעות החיים, ולא רק כיצד להיות שבעים, לבנות קיום נוח ונעים לגוף הבהמי. רואים זאת גם על האופנה, עד כמה היא פשוטה וחופשית. זה מצביע על כך שהאדם משתחרר מהערכים הגשמיים שבהם כבר אינו מוצא מילוי ומשמעות. הוא רק רוצה שיהיה לו נוח ללא מחסור גשמי. אך הוא אינו רוצה להתרכז בכך ולדאוג לכך יתר על המידה. זהו הבדל גדול מאוד: אתה צריך מכונית, בית ואלף דברים אחרים כדי לחיות נוח. הדברים בעצמם אינם מעניינים אותך, אלא אתה פשוט רוצה לספק לעצמך נוחות, אחרת לא היית צריך דבר. הם מקלים את חייך וזה מצוין, אך כל אלה אינם מהווים מטרה בפני עצמה. אתה רוצה לגלות לעצמך משהו אחר, נעלה יותר.

בשלב זה מתגלה באדם שאלה על המהות, על מטרת החיים. אז כבר לא תעזור לו ההתפתחות הטכנולוגית, המדעית או הפילוסופית. דבר לא יספק לו תשובה על כך. כיוון ששאלה זו היא על שורשו הרוחני: מהיכן אתה מגיע? האם יש לך מטרה נעלה כלשהי מעבר לחיים הבהמיים, שבהם כבר מיצית את עצמך? מה עוד אתה יכול לקבל? טלוויזיה? או עוד איזה צעצוע סופר-חדשני? יכולים להמציא עוד שעשועים כלשהם, אך הם כולם ברמה שכבר אינך דורש. ואתה לא אשם! מתעוררות בך שאלות ששייכות לדרגה אחרת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 24.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עדיין לא המציאו סיור בגיהינום…
מדריך לבניית תוכנה רוחנית
לאיזה צד ללכת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest