דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נגזרת במרחב הנשמה…

נגזרת במרחב הנשמה…

שאלה: כתוב שלאדם הראשון, אדם, היו כמה גופים וכמה לבושים. במה נבדלים "גוף", "חומר", ו"לבוש"?

תשובתי: ה"חומר" הוא רצון ליהנות. ה"לבוש" הוא מידת ההשפעה שבה הוא יכול להימצא. כל "הסיפור" של החומר מתחיל משבירת הכלים שאחריה נולדה הנשמה הכללית, אדם, שגם כן נשברה ואותה עלינו לתקן, כי הרי אנחנו החלקים שלה.

לצורך תיקון הנשמה הכללית, ישנו הצורך לבחור רצונות/כלים, כך שמבררים אילו מהם ניתן לתקן, אילו לא ניתן לתקן ואילו לא צריך לתקן. לכן הם נחלקים לשלוש קטגוריות, שלושה גופים. הגוף החיצוני הוא הרצונות הכי גרועים, אותם בכלל לא ניתן לתקן. את הגוף הפנימי לא נדרש לתקן מפני שהוא מתוקן מלמעלה, אם לא היו מתקנים אותו מלמעלה, אנחנו בכלל לא היינו יכולים לתקן שום דבר.

לא דורשים מאיתנו לתקן את כל תוצאות השבירה, איננו מסוגלים כלל לעשות זאת. אנחנו צריכים להיכלל במערכת שבעזרתה נעשׂה את התיקונים. לכן, רצונות ההשפעה מתוקנים מלמעלה, וכלֵי הקבלה המקוריים, "לב האבן" לא ניתנים לתיקון. בכלל איננו מתקנים דבר, אנחנו רק מבררים את ההבדל בין הבורא לנברא! אין לי צורך לתקן את הרצון לקבל שלי, הוא ניתן לי לבירור כדי שאני בדרך של אנליזה וסינתזה (פרוק והרכבה) יוציא ממנו "נגזרת", אעשה ממנו סינתזה של הבנה חדשה!

לא החומר עצמו הוא שמעניין, אם הוא "מקולקל" או "מתוקן", אלא שבעזרתו לברר תובנות יותר גבוהות: "מי הוא הבורא?", כך שמכירים אותו "ממעשיו". ולכן אינני נדרש לעבוד עם הרצונות שאותם או שלא ניתן לתקן או שאין צורך לתקן. אני צריך רק לעשׂות בירור באותו המקום שבו הם מעורבבים. ב"לב האבן" אין מה ללמוד ולבדוק. עם הרצונות הגבוהים ביותר, ג"ע, גם כן אין מה לעשות, אלו הן תכונות ההשפעה שאינן שייכות לי. אני יכול להימצא רק באמצע, בין הרצונות. כל התיקון שלי מסתכם בבירור, בחלוקה בין טוב ורע.

אני בזה לא מתקן דבר, זו אינה העבודה שלי. אך הודות לבירורים והמאמצים, לסבל והייסורים, אני רוכש משהו שלמעלה מהרצונות האלה. זהו כל חומר הנברא, הרצון ליהנות: דומם, צומח, חי. ואני צריך לגלות את מדרגת "האדם", את דרגת הבורא שבתוכי! היא אינה קיימת בי עכשיו, אך כשאני אברר את ההבדל בין קבלה והשפעה, אני אתחיל להבין את הבורא. זה כל "הרווח" מהעבודה הרוחנית.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 23.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
האם אדם הראשון היה קיים?
להבין את גבולות הרצון
מה זו קליפה?

One comment

  1. במחשבת הבריאה אין פגמים, הטבע שלנו הוא לא טעות של הבריאה ואין אנו אלה שצריכים לשנות אותו, אנחנו צריכים לחקור ולגלות את הטבע שלנו שיביא אותנו לרצון להתעלות מעליו ולרכוש את תכונת הבורא והגילוי הזה יתרחש כשנראה את החושך באותם מאמצים ואז נוכל לרצות ולהבין מהו האור וזהו התיקון שנדרש מאיתנו לרצות לחזור למה שהיינו, גם אם הוא עכשיו מופיע מתוך תת המודע, לאט לאט הוא יצוף ויעלה למודע, וזה ע"י פיתוח הרצון לאותה מטרה כשהגילוי יתגלה בחיבור ביננו ואז נשכיל לראות את עצמנו בטבע הסוגר עלינו כאסירים ונדע כי אין עוד מלבדו ורק הוא יוכל לעשות בנו את השינוי אבל לשם כך יש צורך בכרה של יצר הרע ובמאמצים להתעלות עליו ע"י ההשתוקקות לחיבור עם הקבוצה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest