דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גישה יצירתית לערבות

גישה יצירתית לערבות

שאלה: בקיום ושמירה על חוק הערבות, השׂכר והעונש נסתרים, וגם אם אתה מבין אותו בשׂכל, משהו בפנים אומר לך: "לא נורא, אני בכל זאת אעשה זאת למען עצמי". אז כיצד ניתן ליישׂם את החוק הזה?

תשובתי: ליישׂם את החוק הזה, זה באמת לא פשוט, מאחר וכל האגואיזם שלנו מופנה כנגד החוק הזה.

חוק הערבות הוא החוק היחיד והכללי, המקיף את כל המערכת שבה אנחנו נמצאים, בדבקות עם הכוח הכללי של הטבע, הבורא, האדם ויחד עימו כל שאר הבריאה. המערכת נבראה על ידי הבורא והוא, בעזרת האור העליון, מביא אותה לכלל פעולה.

הבורא הכניס לתוך המערכת צמצום והסתרה, כדי שנוכל ללמוד את הקשר בין כל חלקי המערכת הזאת, כדי שבכל פעולה שלנו אנחנו ננחל כישלון, ונגלה את מה שחסר לנו לעבודה נכונה ותקינה של המערכת הזאת ונרצה שהיא תתחיל לעבוד. אנחנו כל פעם יוצרים כביכול את החלק החסר הזה, ורוצים שזה יתרחש, ואז כמו בסרט אגדות זה פתאום מתרחש.

קשה להביע במילים, עד כמה האדם הופך להיות יצירתי, הוא משתתף בבריאת המערכת הזאת. הוא משׂיג, מבין, כל הזמן מוסיף ותומך בה. כל זה כמובן נעשה על ידי הכוח העליון, אך בדבקות עם הבורא, הרי בזה האדם רואה את המטרה והנחיצות. כל מה שאנחנו עושים, צריך להביא אותנו ללימוד הקשר הנכון בינינו ויישׂומו. על ידי העסק בבריאת המערכת הזאת, אנחנו לומדים את כל המציאות האין סופית, מהנקודה השבורה והמרוחקת של העולם הזה ועד לבנייתה המלאה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 15.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שתי מדרגות של ערבות
כיצד להפסיק לחשוב על עצמי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest