דף הבית / אהבה / המכנה המשותף – אהבה

המכנה המשותף – אהבה

שאלה: נדמה לי, שהעדר של דעה אחידה בעָם ישראל זה לא פגם, אלא דווקא עדות להתפתחותו של העָם. אז באיזה אופן אפשר להגיע לכך שהעָם ישיג איחוד, ויחד עם זה ישמור על כל השפע של הדעות?

תשובתי: ישנה רק מילה אחת שפותרת בקלות את הבעיה הזאת: "אהבה"! נאמר, "על כל פשעים תכסה אהבה", האהבה תאזן את כל ההבדלים. כל אחד יישאר עם הדעה שלו. האהבה תאפשר לנו לשמור על דעות מנוגדות ומעליהן להרגיש את הקשר שלנו ואת השייכות לאחד שלם.

הערבים מנסים להשיג איחוד בעָם על ידי זה שכולם חושבים אותו הדבר, מבלי לסטות אף לא במילימטר הצידה, כמו רובוטים. אבל חכמת הקבלה אומרת את ההיפך, שככל שאנשים מפותחים יותר, כך הדעות שלהם נבדלות יותר וסותרות זו את זו.

על ישראל נאמר: "במידה שפרצופיהם שונים, כך גם דעותיהם שונות". וזה טוב, זה סימן של התפתחות גבוהה. צריך רק לבנות על פני כל זה אהבה, שאף על פי שכל אחד חושב אחרת, האהבה תחבר אותנו.

אז אנחנו נוכל לנצל את המצב הרבגוני הזה, שכולל בתוכו המון רצונות, מחשבות ודעות שונים למען האהבה המשותפת שלנו, לטובת הזולת, לטובת כל העָם. כל אחד יישאר עם השקפת עולם עשירה מאוד וישתמש בה לטובת כל העָם.

אתם מתארים לעצמכם עד כמה זה יהיה נפלא. הארץ שלנו תפרח ותגדל לאין שיעור. כי אנחנו לא הורסים את האדם ולא עושים ממנו רובוט שמבצע פקודות בצייתנות.

שאלה: אז מה יהיה המכנה המשותף שיאחד את כל האנשים השונים האלה?

תשובתי: המכנה המשותף הוא ההשתייכות שלנו לעָם אחד. וכדי להעלות את העָם היחיד הזה למדרגה יותר עליונה, כל אחד ישתמש בדעה הייחודית שלו. על כל פשעים תכסה אהבה, שהודות לה אנחנו נגלה דרגה אחרת של המציאות, נצא למימד חדש, יותר עליון.

שאלה: אז באיזו דרך אפשר להשיג קיום יציב של עָם ישראל בארץ ישראל?

תשובתי: בדרך של חיבור יותר ויותר הדוק בינינו עד לאהבה חלוטה ללא שום גבולות.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 427, 27.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האהבה תמיד חזקה יותר מהשנאה
כיפת ברזל של אחדות
עם המאוחד בניצוצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest