דף הבית / אקטואליה / "רוסים" נוטשים את ישראל

"רוסים" נוטשים את ישראל

ידיעה: על פי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-150 אלף צעירים יוצאי חבר העמים עזבו את ישראל בגלל יוקר המחייה, חלקם הגדול לקנדה וארה"ב. מדובר בתופעה שתופסת תאוצה במיוחד במהלך השנים האחרונות.

התייחסותי: בוודאי, מפני שקל שם יותר, אבל אני רוצה להצביע על תכונה אחרת שאופיינית לעולים. למשל, לארגון שלנו, "בני ברוך", שואפים להגיע אנשים מכל מדינות העולם, מדתות שונות, יהודים ושאינם יהודים. אילו היה באפשרותנו לקלוט היום את כל המעוניינים, אני סבור שהיו מגיעים אלינו לישראל, כ-10-5 אלף בני אדם, והם לא היו מוטרדים ממקום העבודה או מתחום העיסוק, אלא העיקר עבורם היה להיות ביחד כאן, על אדמת ישראל, כדי לבנות חברה מאוחדת חדשה. הכול תלוי במטרה. אדם שעולה לארץ מבלי לדעת מה המטרה הנכונה, אז בוודאי שיעדיף "להסתדר" בחו"ל, וזה לא משנה איפה.

הערה: הם יודעים מה הסיבה לעלייתם, הם פשוט רוצים בית גדול, מכונית טובה…

התייחסותי: נכון, אבל אלה אותן מטרות שיש לבני אדם בכל מקום אחר, אין צורך להגיע לשם כך לישראל. יש להבין מעט את ההבדל בין חברי הארגון שלנו, "בני ברוך", שחיים בפינות שונות ברחבי העולם ובין כל השאר. אותנו מנהלת המטרה הרוחנית, שנותנת לאדם כיוון מדויק למה שחשוב בחיים.

כאשר מתעוררת באדם חשיבות המטרה הרוחנית, והאידיאולוגיה הרוחנית, אז כל השאר מקבל אצלו חשיבות משנית. הוא רוצה באמת להגיע לכאן ומסכים לכל התנאים, ובלבד שהנשמה תתקדם, תתפתח ותתמלא, בעוד שהגוף מקבל מענה לצרכיו ההכרחיים.

שאלה: האם אתה טוען שעתידה של ישראל הוא רוחני בעיקר?

תשובתי: עתידה של ישראל הוא רוחני בלבד, ויוכלו לחיות בה רק בני אדם המקושרים לרוחניות. אין לה סיבה אחרת להתקיים. כמה שילחצו על היהודים במדינות אחרות, הם תמיד ימצאו פינה רגועה ושקטה לחיות שם. פגשתי רבים מהם במקומות שונים באמריקה, נכחתי בכנסים של ישראלים שירדו, הופעתי כמרצה ולמדתי מה מאפיין את האנשים האלה: לא אכפת להם איפה לחיות, אם בפניקס או באריזונה, במקומות שוממים עם אקלים נוראי, גרוע אף יותר מישראל. זה לא חשוב להם, העיקר עבורם זה לחיות כמה שיותר רחוק מכאן.

נדמה להם, שבישראל הם חיים באווירה של איום שהולך וגובר, ואילו שם הם בתחושה שהאיום והלחץ פחותים, ושרמת הביטחון גדולה יותר, כשלמעשה, לפי הסטטיסטיקה, מתרחשים שם הרבה יותר אירועים לנפש מאשר כאן. לכן זו אינה הסיבה, אלא העניין הוא בכך שבישראל אין להם מילוי. הארץ הזו נועדה רק לאנשים המכוונים נכון מבחינה אידיאולוגית, למשמעות החיים, ולכן העתיד תלוי רק בנו!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.3.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest