דף הבית / קשר ללא סמארטפונים

קשר ללא סמארטפונים

הערה: בבריטניה מפעילים יישום חדש, שמעניק פרס לסטודנטים עבור הזמן שהם מעבירים ללא סמארטפונים. היישום כבר פופולרי בנורבגיה, דנמרק ושבדיה. הסטודנטים יצברו 10 נקודות עבור כל 20 דקות שבהן הם לא משתמשים בסמארטפון שלהם, החל משבע בבוקר ועד אחד עשרה בלילה. את הנקודות אפשר יהיה להמיר במוצרים ושירותים: קפה, כרטיסים לבית קולנוע, בגדים וכולי.

תגובתי: אני לא בטוח, שסמארטפונים  יחזיקו הרבה זמן. בשביל מה יש צורך בשיחות חסרות תועלת שנובעות מהחששות והדאגות שלנו, מחוסר הבנה של מה שמתרחש סביבנו ובעולם? כאשר אדם ימצא לזה תשובה ויתחיל לאחוז במהות של המתרחש, לא יהיה לו צורך בשיח רדוד, שממלא ללא תועלת את האוויר. לפי אינטנסיביות שבה משתמשים היום בסמארטפונים, אני חושב, שבקרוב השימוש בהם יחלוף. ייעלם הרצון.

שאלה: כלומר יחזור הרצון לתקשורת פיזית ישירה?

תשובתי: לא, הקשר יהיה בדרגה הבאה, פנימית. יופיעו רצונות אחרים, מטרה אחרת. אנשים ינסו למצוא ביחסים ביניהם שיכבה פנימית יותר של הטבע. היא תמשוך אותם, תרתק, תמלא. הם יתחילו להשתוקק אליה.

שאלה: מהי השיכבה הזאת?

תשובתי: מידע על העולם שלנו, אבל מידע עמוק יותר, שנסתר בתוך הטבע. זהו מידע על מה שמתרחש בטבע עצמו ומתגלה בכל אחד מאיתנו ובקשרים בינינו. המקור הזה יהיה מעניין מאוד עבורנו. כל השאר, כולל מה שאנחנו מחפשים גם עכשיו, זהו רק קשר בלתי מוכר ומודע עם אותו מקור. אין לאדם צורך בדברים אחרים. דווקא את הקשר עם המקור הוא כל הזמן רוצה למצוא.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.3.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest