ספר שמעתי, מאמר קסט, "עניין צדיק גמור":
עניין "צדיק גמור", היינו שלא חטא. והלא כתוב "אין צדיק בארץ, אשר יעשה טוב ולא יחטא"?
והשיב, שבכל מדרגה ומדרגה [של עליית הנשמה] יש [מצבים]:
- בחינת "צדיק גמור", ששם לא שייך חטא. ובמדרגה הזאת לא חטא מעולם. היינו בחינת מחזה ולמעלה דכל מדרגה, ששם נבחן לעץ חיים ולחסדים מכוסים [רצונות הנמצאים בחלק העליון של הנשמה, של ה"פרצוף"].
- ובחינת מחזה ולמטה, שייך חטא ותשובה [רצונות הנמצאים בחלק התחתון של הנשמה].
וכשמתקנים זו, באים למדרגה יותר גבוהה. ושם גם כן מתחיל הסדר הזה, היינו "צדיק גמור", ו"אין צדיק בארץ, אשר יעשה טוב ולא יחטא".