דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת המעבר לרוחניות

נקודת המעבר לרוחניות

שאלה: מדוע נאמר ש"כל העולם לא נברא אלא בשביל ישראל", ולא בשביל אומות העולם? הרי דווקא התיקון של אומות העולם הוא מטרת הבריאה.

תשובתי: עלינו ללכת לפי ההגדרות המדעיות של חכמת הקבלה. "עולם" פירושו: "העלמה", הסתרה. ההסתרה נוצרה רק עבור ישראל, עבור אלו שמשתוקקים "ישר לבורא". אלה שרוצים להגיע לבורא, צריכים לעבור דרך הסתרות, ייסורים, מכות, על מנת לבנות בעצמם את הצורה השלילית, ההפוכה מהבורא, ומתוכה לרצות להגיע לתכונת הבורא – ההשפעה, המנותקת מהקבלה.

לנקודה הזאת עלינו להגיע. יחד עם זאת, הרצון שלנו אינו צריך להיות דומה לבורא בכל עוצמתו. בכלל לא! שיהיה לך רצון בגרם אחד – אך שיהיה נכון! נכון – פירושו, שתרגיש מה זאת אומרת להיות מנותק מהקבלה. התכונה הזאת היא החשובה ביותר, ואותה עלינו להרגיש. הרי בינתיים אנחנו מסוגלים להשפיע רק אם אנחנו רואים תועלת. על כך נאמר שאנחנו "מחליפים פרה בחמור", מקבלים את מה שנראה לנו מועדף.

למשל, הספר יותר חשוב לי מהכסף. אז אני מוסר את הכסף – ומקבל את הספר. זה נקרא רכישה. אך מדוע רכישה? הרי אתה שילמת, נתת את כספך?! – לא. מה שאני נתתי חשוב בשבילי פחות ממה שקיבלתי. אם הייתי צריך לתת בתמורה שווה-ערך אחר, לא הייתי מסוגל לעשות זאת. אני חייב תמיד לדמיין לעצמי שמה שאני מקבל שווה יותר ממה שאני מוסר. וככל שהפער ביניהם גדול יותר, כך זה ממלא אותי יותר, הרי אני מרוויח: "תראה מה מצאתי! כמעט בחינם!"

אתה חי רק כדי שהמילוי שלך יהיה כמה שיותר מובחר ממה שנתת בתמורה. ואז זה לא נקרא השפעה. כיצד ניתן להרגיש ניתוק מהקבלה, להיות בכוונה על מנת להשפיע, ולא לקבל שום דבר בחזרה? אני מוכן לעבוד בלי לקבל תמורה, אם בו בזמן אני מאמין שבכך אני מרוויח לעצמי את העולם הבא. כאילו פתחתי לעצמי חשבון בעתיד, ואני משקיע בו. זה אפילו בטוח יותר: אף אחד לא ייקח, שום דבר אינו הולך לאיבוד כמו בעולם הזה.

אך כיצד ניתן להרגיש שאתה מנותק לגמרי מתוצאת ההשפעה, שאינך מרוויח כלום מזה, שהיא מבודדת ממך? אתה עובד כל חייך בזיעת אפיך – ואף אחד, כולל הבורא, אינו יודע עליך כלום. ואתה יודע על כך, עובד – ורוצה להישאר רק בזה. אך אם אתה עובד על מנת לא להרגיש ייסורי מצפון – זהו כבר שכר. אז כיצד אנו יכולים להתנתק מהרצונות לקבל? להרגיש ניתוק כזה, אפילו בגרם אחד – זה הכול, יותר לא צריך כלום. אז אתה מוכן לגילוי. הרי זוהי הדמות של תכונת ההשפעה האמיתית, דמות הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגלות היא ההכנה לגילוי
תשלום עבור ההשפעה
תברכו על ההסתרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest