מחקרים בחכמת הקבלה

שאלה: כל מדע מכיל שלושה חלקים שמרכיבים אותו, מחקרים בסיסיים, מחקרים יישומיים ופופולריזציה של המדע, כולל חינוך. אם הכול פחות או יותר מובן עם פופולריזציה, אז עם מחקרים בסיסיים חדשים ומדע יישומי, לא כל כך. האם בחכמת הקבלה נערכים מחקרים בסיסיים חדשים, או שהכול מסתכם רק במחקר של מקורות עתיקים? האם המחקר נושא אופי "ספונטני", או מתואם על ידי האקדמיה?

תשובתי: המחקרים בחכמת הקבלה נערכים בקבוצות מעבדה קבליות על עצמנו, נחקרת התלות של שינויים באגו הקבוצתי באור העליון, אור מקיף (או"מ).

שאלה:  האם מדובר במדע יישומי על המהות והכיוון של המחקרים, או שתפקידה של חכמת הקבלה, במובן היישומי, מסתכם רק בתמיכה במדעים אחרים, למשל פיזיקה קוונטית, או מדענים בודדים?

תשובתי: חכמת הקבלה בשום צורה ובשום דבר לא תומכת במדעים גשמיים, למרות שהם יכולים להשתמש בתוצאות שלה. תפקידה של חכמת הקבלה הוא לא כל כך במחקר, אלא בשימוש מעשי בכוח העליון, האור המקיף, לשנוי טבע האדם.

שאלה: האם קיימת תוכנית לפופולריזציה של חכמת הקבלה? אני מתכוון האם ישנה מערכת מפותחת, שלפיה חכמת הקבלה מתפשטת בעולם באמצעות שיתוף פעולה עם דתות, אקדמיה למדע, מוסדות השכלה, כלי תקשורת וכדומה?

תשובתי: קיימים ונערכים מחקרים על חכמת הקבלה. אבל מאחר ולצורך החקר שלה, הכרחית עבודה מעל לטבע של מקובל מדען, אז הכרחי שתהיה קבוצה שבה הניסויים האלה ממומשים.

במסגרות של קהילות אוניברסיטאיות אפשרות כזאת לא קיימת, מפני שאף אחד מתלמידי חכמת הקבלה לא רוצה לעבור מהלימוד התיאורטי שלה ללימוד מעשי בקבוצה, כפי שמתואר במקורות קבליים. בסופו של דבר הם נשארים לדבר על הנושא, המקצוע, מבלי שהם משיגים את הנושא, המקצוע עצמו.

כל מה שאתה שואל, קיים בחכמת הקבלה בצורה ייחודית, מפני שידע קבלי על השגת השכבה הנסתרת של הטבע, מתגלה לאדם במידת השינוי העצמי שלו, תיקון של הטבע האגואיסטי שלו, דבר שלא נדרש אף פעם ממדען אחר.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest