לשנות את העולם

שאלה מה –  Facebook: מדוע כולם מתלוננים על החיים, אבל לא רוצים לשנות שום דבר?

תשובתי: מפני שאפשר להתלונן על כך שאין לי משהו ואילו לשנות זה אומר שעליי לתת משהו מעצמי. איך זה אפשרי?! הרי אדם רוצה לסובב את העולם בכזאת צורה שהוא לא יעשה דבר ושיהיה לו הכול. זה הרצון של האגו שלנו ואין לאן לברוח ממנו. לכן, טבעי הדבר, שהרצון של האדם הוא להתלונן על עצמו, על העולם, על הגורל, על כל מה שרק אפשר ובסופו של דבר, כמובן על הבורא, מפני שהוא קובע הכול.

האדם מרגיש כנברא יחיד ומיוחד. תחושת הייחוד, זו תחושה מיוחדת של כל אחד מאיתנו, כאשר נדמה לי שרק אני קיים וכל השאר הם כמו צללים סביבי. ואם מישהו צריך להשתנות, אז אלה כל השאר ולא אני. אני נשאר "אני"!

על האדם לשנות את עצמו כך שהעולם סביבו ישתנה. אם אתה רוצה לשנות את העולם, טוב מאוד, תשנה את עצמך כך שהשינויים בתוכך ישפיעו על העולם, ואפשר לעשות זאת. אתה יכול לשנות את עצמך כל רגע ואז העולם סביבך ישתנה.

שאלה: כיצד האדם מגיע להחלטה כזאת?

תשובתי: רק כאשר הוא מתחיל להבין שבעולם קיימים רק הוא והבורא, והעולם, זו מעין תחושה מדומה שקיימת בינינו.

שאלה: האם זה לא מוסיף לאדם גאווה, אם כביכול רק הוא והבורא קיימים?

תשובתי: לא, מפני שאדם שמשנה את עצמו כדי לשנות את העולם, מקטין בהדרגה את האגו שלו, ואז העולם משתנה. הוא כולל את עצמו באחרים ואת האחרים בתוכו וכך הוא משיג את תכונת ההשפעה ההדדית.

שאלה: מתי אנחנו מגיעים להבנה הזו?

תשובתי: לא כל האנשים מגיעים להבנה הזו, אלא רק אלה שיש להם מה שנקרא "נקודה שבלב". הם יכולים להרגיש את התכונות הפנימיות של העולם ולהבין שהעולם זה בסך הכול חוסר מציאות של התכונות הפנימיות שלנו, השתקפות של עצמנו שמצטיירת בנו על האור העליון. לכן אין על מה להתלונן. תתלונן על עצמך, זה הדבר הנכון ביותר. כל דמות וכל מה שקיים בעולמנו: הטבע הדומם, הצומח והחי, ובמיוחד בני האדם, אלה התכונות הפנימיות שלך שאתה רואה מחוצה לך. לא יכולות להיות שום טענות לאף אחד, פרט לעצמך האהוב.

רק בשינוי עצמך תשנה את העולם, אם לטובה אז לטובה, ואם לרעה אז לרעה. עליך להחליט לאיזה צד אתה רוצה לשנות. יש רק אמצעי אחד לכך, חכמת הקבלה.

בהצלחה!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.6.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest