דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "לקבל" פירושו לגלות בתוכי

"לקבל" פירושו לגלות בתוכי

שאלה: איך אפשר להפיץ את הידיעה על ההשפעה מבלי לדעת מה זאת השפעה?

תשובתי: אתם עדיין לא יכולים לדעת את זה, מפני שחסרה לכם הבקשה לתיקון, חסר לכם הרצון להשפיע. איך תצליח לקבל את זה בצורה הנכונה?! אתה מבקש: "תן לי את כוח ההשפעה, ואחר כך אני אפיץ אותו בעולם". אבל זאת דרישה אגואיסטית, לא ניתן לפנות איתה למערכת הרוחנית.

החיסרון להשפעה חייב להיות קודם לכל. זה נכון שאין לנו אותו. אז מה אנחנו יכולים לעשות? – יש לנו קבוצה, וממנה נתחיל. יש לנו עולם, וממנו נתחיל.

אתה עומד על מדרגה של הסולם הרוחני. יש כאלו שנמצאים למעלה מהמדרגה שלך – אלה כל הספרים, כל המקורות שלנו, שיכולים להסביר לך מה לעשות. ויש אנשים שנמצאים למטה ממך – הם כללות העולם. וישנם כאלו ששווים לך – כל החברים שלך מכל רחבי העולם. אז תתחיל לבנות מהם את המצב הבא שלך.

כשזעיר אנפין עולה לפרצוף אבא ואמא כדי לקבל מהם אור עבור המלכות ועבור הנשמות, האם הוא מכיר את אבא ואמא? – הוא מכיר אותם בתנאי שיש לו גלגלתא ועיניים, כלים דהשפעה, שדומים לאח"פ דאמא. בעיניו של זעיר אנפין, כל האח"פ הזה חשוך, שחור, מפני שההשפעה שלו נמצאת במדרגה גדולה יותר מזעיר אנפין. מתגלה לזעיר אנפין אור הרבה יותר גדול ממה שהוא מסוגל להשפיע, ולכן זה נקרא "חושך".

אם תבוא אליי עכשיו ותבקש ממני לפזר את 1,000 השקלים האחרונים שנשארו לי, זה יהיה בשבילי חושך. ואתה אומר לי: "אבל זאת המדרגה הבאה שלך!". אבל אני לא מבין.

כך גם זעיר אנפין. הוא מרגיש את פרצוף אבא ואמא רק כאשר הוא עולה לגלגלתא ועיניים, ולא לפני כן. איך אפשר להרגיש את ההשפעה, להרגיש את העליון, אם אתה לא נמצא באותו המצב? איך אפשר סתם כך לקבל משהו? ברוחניות, "לקבל" פירושו לגלות משהו בכלים שלך. זה לא איזושהי חבילה שאתה מקבל בדואר. כדי לקבל, אתה צריך להשתנות מבפנים. רק על ידי המסך והאור החוזר אתה מגלה בתוכך את ההשפעה.

ושום דבר לא יגיע בעצמו מלמעלה. אין דבר כזה "למעלה". הכול נמצא בתוכך. את כל הפרצופים העליונים אתה מגלה, אתה בונה אותם בפנים. אחרת הם לא קיימים. מלכתחילה האדם נמצא באין-סוף, אבל רק אם הוא רוצה ליצור קשר עם האין-סוף הזה, הוא מתחיל לבנות את סולם המדרגות. כל העולמות קיימים רק כלפי האדם, אם האדם מציב אותם לפניו.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 27.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך אינטגרלי = חופש
איך לרצות טעם בלתי ידוע?
תנו לאור לעבוד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest