דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לצאת מעצמי לחיים חדשים (חיים חדשים – 648)

לצאת מעצמי לחיים חדשים (חיים חדשים – 648)

אנחנו תופסים את המציאות דרך הפילטר של: "טוב לי או רע לי", איננו מרגישים מה קורה באמת. אבל האדם שבנו רוצה יותר, הוא רוצה לדעת בשביל מה הוא חי, מה באמת קורה במציאות. (שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "לצאת מעצמי לחיים חדשים".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

אנחנו תופסים את המציאות דרך הפילטר של: "טוב לי או רע לי", איננו מרגישים מה קורה באמת. אבל האדם שבנו רוצה יותר, הוא רוצה לדעת בשביל מה הוא חי, מה באמת קורה במציאות.

חכמת הקבלה מסבירה איך לעשות זאת, פשוט צריך להתחבר לעוד אנשים שגם רוצים "לצאת מהצנון". ביחד אנחנו מבצעים תרגילים, שכל אחד דואג לאחרים, וכך בונים רשת של ערבות ומעוררים את הכוח הנסתר.

כל הטבע כלול משני כוחות: חיובי ושלילי. בדרגות דומם, צומח, וחי, זה קיים מאליו, אצלנו רק כוח הרע עובד. בתרגול במעגל אנחנו מעוררים על עצמנו את הכוח הטוב, והוא בא ומאזן את הכוח השלילי שבנו. כוח הטוב נובע בינינו כמעיין, הוא בונה לנו תכונה חדשה של השפעה ומוציא אותנו מ"הצנון". כך נבנית בינינו מערכת קשר שנקראת "אדם", שיש בה חמישה חושים רוחניים.

אחרי הכניסה למימד העליון, שוב מתגבר כוח הרע שבנו ומפריד בינינו, ושוב אנחנו עובדים מולו. האדם נפטר אז מכל צרותיו, מבין למה כל דבר קורה ומקדם את עצמו ליתר הבריות, לאהבה. כוח ההשפעה שאותו אנחנו מעוררים, הוא הפלוס שמאזן את המינוס שבנו. האדם שבך לא נמצא בתוכך, אלא באחרים. ביציאה מעצמך מתגלה לך שכל העולם זה אתה.

העולם העליון פירושו, מציאות עליונה, מימד עליון. אי אפשר להסביר מה זה עד שלא חשים זאת, וכעת אנחנו חיים בתכונת הקבלה, ומדובר על המעבר לחיים מתוך תכונת ההשפעה. המציאות שחשים עתה היא שקרית, המציאות העליונה היא האמיתית, הנצחית, עולם האמת. גוף האדם מת, אבל האדם שבו, תכונת ההשפעה והאהבה שפיתח, היא נצחית.

תוכניות קודמות:
התפתחות האדם למימד הבא (חיים חדשים – 647)
האידיאולוגיה היהודית-ישראלית (חיים חדשים – 646)
אידיאולוגית האיסלאם (חיים חדשים – 645)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest