דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / למה החיים שלנו כל כך קשים?

למה החיים שלנו כל כך קשים?

שאלה: בחיים האישיים שלי אני חווה מצבים מאוד לא פשוטים, גם בעבודה, גם במשפחה, גם בחינוך של הילדים וגם בתחום הכלכלי.

אתה מדבר על דברים מאוד גבוהים, על המערכת העליונה. כל זה נראה לי רחוק מאוד. אני לא מבין, האם הבורא ישנו שם, האם ישנו מי שמנהל את המציאות שלנו. מה הוא רוצה ממני?! למה החיים שלי צריכים להיות כל כך קשים?!

תשובתי: כפי שמסבירה חכמת הקבלה, כל מה שמתרחש איתנו נועד כדי לדחוף אותנו לגילוי של הכוח העליון.

אנחנו מגיעים לזה עם שאלה חדה מאוד: "מה משמעות החיים שלי?! מי מסב לנו כל כך הרבה רע? למה הוא מחייב אותנו לסבול בצורה כזאת? אם הכוח הזה הוא טוב, אז לא היינו צריכים כביכול לסבול בצורה כזאת… להפך! ואם זהו כוח רע, אז איך דבר כזה אפשרי? הרי התורה מספרת לנו על כך שהבורא הוא טוב. אז מה קורה איתנו?..".

אבל מה שלא יהיה, מאחר ואנחנו אגואיסטים, אז אנחנו לא יכולים להתקרב לגילוי של המציאות העליונה מתוך הרגשת הטוב. אם טוב לי, אז אני לא אתחיל לחפש שום דבר. בדיוק כפי שאם אני שבע, אני רגוע. ולהפך, אם אני רעב, אז אני כל הזמן מחפש מה לאכול. אותו הדבר גם כאן.

לכן החיים שלנו מלאים בייסורים בלתי פוסקים שאותם כולנו חווים, בכך שמנסים לברוח מהם, בסופו של דבר, כתוצאה מההתפתחות שלנו, מדרגה אחר מדרגה, מביאים אותנו להבנה שאין לנו ברירה ואנחנו חייבים לתפוס את הכוח העליון הזה, לגלות את העולם העליון, את המערכת העליונה.

אנחנו מתחילים להרגיש שיש משהו מכוון למטרה, שאף על פי שהחיים שלנו נראים כאלה חסרי סדר, ככל הנראה ישנה חוקיות בזה שאנחנו כל הזמן סובלים.

אנחנו רואים בעולם שלנו העכשווי כיצד בני האדם סובלים, נוטלים תרופות נגד דיכאון, צורכים סמים, וכולי. זהו המצב שמתוכו אנחנו באים לגילוי.

לכן עצתי לך היא, לא לשאול את השאלה הזאת, אלא להשתדל לפתור אותה. חכמת הקבלה, שמתגלה דווקא בזמנינו, מאפשרת לנו לגלות את הסיבה של כל הרע בחיים שלנו ולהפוך אותו לטוב.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103 מתאריך 12.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest