דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 543 – ליל הסדר ומשמעות החיים

חיים חדשים 543 – ליל הסדר ומשמעות החיים

מה חשוב שנדע על המסופר בהגדה, איך אפשר למצוא בה את המשמעות לחיים ועל מה כדאי לחשוב במהלך הקריאה בה בליל הסדר? (ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי ויעל לשד-הראל מבררים יחד)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: ליל הסדר ומשמעות החיים".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

והגדת לבנך זה לא רק לספר לילדים שלנו על יציאת מצרים, כולנו צריכים להתוודע, להכיר ולהרגיש את המשמעות של סיפור ההגדה… הכי חשוב שנדע מהי גלות ומהי גאולה, מה ההבדל ביניהן, ובאיזה מצב אנו מצויים כעת. בתחילה היה במצרים אוכל בשפע, בני ישראל חיו כמו מלכים. אחר כך היו שבע שנות רעב. הרעב מסמל תחושת ריקנות, חוסר הרגשה בשביל מה אני בכלל חי, חוסר במשמעות.

כיום מתעורר קול פנימי באדם ואומר לו שהחיים שלו הם כמו חיים בכלוב מזהב, ושהוא בעצם עבד. זה מאוד בולט באירופה ובארה"ב, יש שם הכול מבחינה חומרית, אבל אנשים בכל זאת ממורמרים ועצובים, סובלים מדיכאון. מה נשתנה הלילה הזה. בואו נשב יחד ונחשוב על החיים שלנו, איך נצא מהעבדות? האם הטבע יצר אותנו רק כדי שנרדוף כל החיים אחרי כל מיני סיפוקים, ואז נמות?

במהלך כל הדורות היו חכמים שחיפשו את המשמעות לחיים, כיום העניין הופך לנחלת הכלל. כתוצאה מעצבנות פנימית, מחיפוש דבר מה לא ברור, צעירים נכנסים להמון שטויות, להמון בעיות וצרות. יש לנו את ההגדה של פסח, היא מספרת לנו שאפשר להתעלות מעל החומר, מעל החמור, וכך לשלוט בחיינו. אדם יכול ללמוד לשלוט בחייו, להיות בעל בית, לתכנת את חייו מראש למטרה שבחר. הכול תלוי בנו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 542 – משה – המנהיג האידיאלי
חיים חדשים 541 – עשר המכות בימינו
חיים חדשים 540 – עבדים היינו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest