כיצד לראות מלאך

שאלה: אנחנו לומדים שכוחות נקראים מלאכים. מתי האדם מתחיל להרגיש אותם בתוכו בבירור?

תשובתי: בעולם שלנו אנחנו מרגישים כוחות שונים השייכים לטבע הדומם, הצומח החי והמדבר. אלו הם כוח המשיכה ותופעות אקלים שונות, וכל העולם הסובב אותנו. הם לוקחים חלק בחיי האדם, כלולים בתוכו על ידי תופעות חיוביות או שליליות. הכוחות האלה נקראים מלאכים.

לכן, כשנאמר שלאברהם באים שלושה "שליחים", אלו הם המלאכים רפאל, מיכאל וגבריאל, זה אומר שהוא מבדיל בתוכו את הכוחות האלה. מלאכים הם כוחות של הנשמה שלנו, ולא מישהו מהצד. אחדים מהכוחות האלו מופיעים, אחרים נעלמים, השפעתם כל הזמן משתנה. למעשה אין שום דבר חוץ ממלאכים בדרגות השונות של הרצון. האדם תופס ומסווג אותם, אם אילו מהם הוא יכול להתקדם ואם אילו לא.

אותו הדבר מתרחש גם בעולם שלנו. רק שכאן אנחנו מבחינים בצורות חיצוניות של הכוחות: רוח, גשם, צלילים, בני אדם, חיות, הרגשות ותחושות פנימיות – כל זה מלאכים. מקובל בעולמנו אינו מסתכל על צורתן החיצונית של התופעות. הוא רואה דרכן את מה שהבורא רוצה להראות לו, במה זה משפיע עליו. לכן עבורו חשובה המהות הפנימית של התופעה, היעוד שלה. דרך הפעולות האלו הבורא מדבר איתנו. מה הוא רוצה לומר? – הוא רוצה שאנחנו נאחד את הפעולות של כל הדרגות: דומם, צומח, חי ומדבר, ונכלול אותם בליבנו כך שנרגיש מאחוריהם רק אותו. אז הם לא יהוו מכשול שמסתיר את הבורא.

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 22.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לשם מה כנפיים למלאכים?
בואו נסכים עם התוכנית שלו
כולם מסביב מלאכים

3 comments

  1. חרות אלמו שפירא

    תודה על התגובה המדהימה שלך, זה נותן ראיה אחרת על מחשבותיי ועל ההיסתכלות שלי על החיים. זאת מתנה להיות בעולם זה, לגדול לצמוח ולתת כדי להגיע לקירבה הממשית לה אנו שואפים ומשתוקקים באופן חזק במיוחד.

  2. ואלרי מנהריה

    —– אולי בדומה ל*רח* כחוש – אשר רק בשילוב ושיתוף נכון של שאר החושים ניתן להיות כעזר לבניית התמונה של המציאות… (רח = רוח, המתוקן ע"' ו')

  3. תודה על ההסבר הברור מתפללים שנזכה להגיע לכך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest