דף הבית / אהבה / זוגיות / חיים חדשים 704 – מיניות רוחנית

חיים חדשים 704 – מיניות רוחנית

שאלה: מדוע המין תופס מקום מרכזי כל כך בחיינו? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "מיניות רוחנית".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

שאלה: מדוע המין תופס מקום מרכזי כל כך בחיינו?

תשובתי: מכיוון שהחיים נוצרים בחיבור בין ניגודים, והדחף למין נשען בעצם על הדחף לחיים. עם התפתחותנו כמין אנושי, הדחפים המיניים גדלים. גם בטבע אנו רואים שהזכר רוצה צאצאים, ושהנקבה רוצה להשתייך לו בלבד, זה מושרש בנו. היחס למין נמצא בבסיסו של כל דבר בחיינו, גם כשאיננו מודעים לכך, גם פרויד דיבר על כך. חכמת הקבלה מלמדת אותנו, שהדבר נובע מהשורש העליון, בו כולנו מכוונים להימצא בזיווג, בקשר המושלם, בהתקשרות הדדית ומושלמת בין בני אדם. קשר שבו כל פרט מתפקד כגבר וכאישה, כנותן וכמקבל.

בשיא התפתחותנו, נגיע למצב שבו כולנו מחוברים כאחד, כי בשורשנו כולנו נשמה אחת. התובנה החשובה ביותר שעלינו לרכוש, היא שאף אדם אינו מסוגל למלא את עצמו, וכדי שנתקשר, בכל פרט מוטבע גם חלק זכרי וגם חלק נקבי, כלומר, מוכנות לתת ומוכנות לקבל.

חכמת הקבלה עוסקת במיניות הרוחנית, ומסבירה שהיא נמצאת ביסודו של הטבע. מהשורש הרוחני נובעת כל ההסתכלות שלנו על החיים, הכוללת חשבונות של קבלה ונתינה, וכשאני מתחבר נכון ליותר ויותר בני אדם, נבנית בינינו מערכת קשר הדדית מתוקנת. כנבראים, כולנו קיימים כנקבה מול הזכר שרוצה למלא אותנו, הבורא, הכוח העליון, הטוב והמטיב. זהו האושר האולטימטיבי, וממנו נובעים כל הדחפים והתשוקות שלנו.

שאלה: מדוע, בשונה מחיות, הדחף המיני האנושי אינו מוגבל לזמנים מסוימים בשנה?

תשובתי: ככל שהמין בטבע מפותח יותר, כך הוא בלתי מוגבל. מכאן גם נובעים עיוותים מיניים אנושיים. חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד להגיע לזיווג רוחני, לקשר מושלם בינינו, ללא שום קשר למין. כשכל פרט ממלא את האחר בצורה הדדית מושלמת, אנו מתעלים לקיום ברמה הרוחנית. מצד הטבע, נשים רוצות להיראות יפה, למשוך את הגברים, ולעומת זאת, הגברים משקיעים פחות במראה. הדחף המיני מושרש בנו עוד ממחשבת הבריאה, שהיא ״להיטיב לנבראיו״.

עוד לפנינו הזיווג הרוחני!

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 702 – מגילת אסתר בימינו
חיים חדשים 701 – הסוד שבמגילת אסתר
חיים חדשים 700 – מנהגי שבת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest