דף הבית / קבלה ומדע / הפירמידות של מסלאו ושל בעל הסולם

הפירמידות של מסלאו ושל בעל הסולם

קראתי מחקר על הפירמידה של מסלאו, שהיא פירמידה של צרכים. הבסיס שלה זה צרכים פיזיולוגיים של מזון, שינה וכולי. מעליהם, צרכים של ביטחון, יציבות, חופש מפחד, חרדה ותוהו ובוהו, מבנה וסדר. מעליהם צרכים של שייכות ואהבה. מעליהם צרכים של כבוד והכרה.

פסגת הפירמידה היא הצורך במימוש. רק אנשים בודדים מגיעים לפסגה, משיגים את זהותם, את עצמיותם. רוב בני האדם מתפקדים ברמה של סיפוק צרכים פיזיולוגיים. לחלק מהאנושות מספיקים צרכים פיזיולוגיים וצרכי ביטחון, הם מרגישים עצמם שבעים, לבושים ומוגנים, חלק אחר בנוסף לצרכים האלה מסופק בצורך לאהבה ושייכות. ישנה גם קבוצה של אנשים שמשיגה רמה של הכרה, ביטחון, הרגשת חשיבות, תועלת אישית.

לעומת זאת, בחכמת הקבלה יש לנו את הפירמידה של בעל הסולם, שהיא פירמידה של רצונות גשמיים: אוכל, מין, משפחה, שהם רצונות גופניים, ועושר, כבוד, מושכלות, שזה רצונות חברתיים. למעלה מהרצונות האלה בא הרצון להשיג את משמעות החיים, את המקור שלהם, הרצון הזה מופיע באדם מלמעלה, כהופעה של רישום מידעתי (רשימו) של המצב הרוחני לשעבר שלו. הרשימו דוחף את האדם למורה – מקובל, שתחת הדרכתו והנחייתו, האדם מגלה 125 מדרגות של השגה הרוחנית, עד לפסגת הסולם, מצב של תיקון מלא של האגו והידמות לכוח העליון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest